Menu

Jak si firma BP Lumen získala plný sál diváků na galavečeru RA Awards

BP Lumen, velkoobchod s cyklistickými a sportovními potřebami, který naleznete v Úpici v Královehradeckém kraji. Šance jsou, že většina účastníků galavečera Recruitment Academy Awards 2019, který se konal 21. listopadu, o této firmě dříve neslyšela. Ten večer se ale BP Lumen zaryli do paměti všem v sále, a to díky jejich kariérnímu videu „Jindra hledá parťáky“, které vyniká bezprostředním humorem a upřímností. Stali se totiž historicky prvními vítězi kategorie People’s Choice, v rámci které byl vítěz živě zvolen přítomnými diváky. Video si můžete pustit na konci článku.

Jak hlasování probíhalo?

Na začátku druhé poloviny galavečera měli diváci možnost zhlédnout 10 finálových videí – rozdělené na malé a velké firmy, které byly předem vybrány odbornou porotou. Dříve než se však vyhlásilo obsazení předních příček kategorií, tak jak je zvolila porota, dostalo pro svůj názor prostor publikum. Po přehrání všech videí diváci hlasovali v aplikaci, kde se instantně načítaly hlasy pro každé video. Po pár minutách, během kterých odhlasovalo více než 100 lidí, byl vítěz jasný – BP Lumen.

 NNX4014

Přehled soutěžících kariérních videí, Recruitment Academy Awards 2019, La Fabrika

Tým BP Lumen se však k lítosti diváků a organizátorů galavečera nemohl zúčastnit. A byla to ještě větší škoda, protože o chvíli později video BP Lumen získalo 2. místo v kategorii Kariérní video roku – malé firmy. Jejich diplomy k nim přesto doputovaly o pár dnů později poštou a nyní se s vámi podělí o své pocity z výhry a detaily z natáčení v následujícím rozhovoru. Na otázky odpovídala Veronika Teichmanová, HR manažerka v BP Lumen.

____________________________________________________________________________

Na RA Awards jste byli oceněni jak odbornou porotou, tak účastníky galavečera. Která cena pro vás znamená více?

Obou ocenění si velmi vážíme a jsme na ně opravdu pyšní. Uvědomujeme si, že nejsme profíci a naše konkurence byla veliká. Popravdě jsme si ani netroufali doufat v takový úspěch. Být oceněni odbornou komisí – někým, kdo je v HR a recruitmentu kapacitou, i lidmi, kteří se stejně jako my potýkají s hledáním nových pracovníků, je pro nás úžasná zpětná vazba a obojí pro nás znamená hodně.

Proč si myslíte, že vaše video lidi tak zaujalo?

Myslím, že je to nejspíše tou veselou atmosférou a vtípky. Chtěli jsme, aby video bylo přirozené, nic uměle hraného. Některé části jsme museli točit několikrát, protože jsme se něčemu začali všichni smát. Snad se tak dobře zasmáli i lidé, kteří na video koukají.

Bylo to poprvé, co jste podobné video natočili?

Ano. Dosud jsme nic takového netočili, protože do firmy lidé přicházeli tak nějak přirozeně. Bylo to pro nás něco úplně nového, s čím jsme neměli žádné zkušenosti. Ani jsme nečekali takový úspěch.

V registraci jste psali, že na video neprobíhala žádná velká příprava. Jak tedy vypadal průběh natáčení?

Video vzniklo prakticky ze dne na den, bylo to spontánní. Den dopředu předcházel jen krátký brainstorming, kde jsme sladili svoje představy. Měli jsme spíše jen hrubou představu o tom, jak by video mělo vypadat, ale jasně jsme věděli, že se lidem chceme představit nejen jako zaměstnavatel, ale i jako firma nabízející nějaký produkt. Věděli jsme, do jakých týmů budeme hledat nové lidi, tedy na jakou cílovou skupinu chceme mířit, a podle toho jsme vybrali i Jindru jako hlavního protagonistu. Někdo by nejspíše řekl, že je špatně se dopředu nepřipravit, ale vsadili jsme na improvizaci, která nám dodala tu správnou autentičnost. To vše ale zafungovalo také díky tomu, že se jako tým dobře známe a umíme dobře spolupracovat.  

Nataceni

Měli jste přibližný scénář nebo jste vše nechali na Jindrovi?

Scénář jsme neměli téměř žádný. S Jindrou jsme se předem domluvili na tom, co bychom chtěli, aby ve videu zaznělo, sám přišel s dobrými nápady do začátku a v průběhu natáčení už jsme jen dolaďovali. Na natáčení se podílelo kromě Jindry ještě dalších pět lidí a všichni přispěli svými nápady, ze kterých jsme to takříkajíc poskládali. Hlavním záměrem bylo ukázat, jak ve firmě doopravdy žijeme. Takže vše, o čem Jindra mluví, se skutečně ve firmě stalo nebo děje. Všechny jeho vtípky, i situace, kdy ho pošťuchujeme, nic z toho nebylo dopředu připravené ani domluvené.

Dělali jste vše interně?

Ano. Nechtěli jsme video zadávat nějaké agentuře, která nás nezná tak dobře, jako my. Nejspíše bychom ani neuměli někomu cizímu dát to správné zadání a nechtěli jsme, aby ve videu vystupoval někdo, kdo v naší firmě ani nepracuje. A tak jsme dali hlavy dohromady s naším týmem marketingu. Video natáčel a stříhal náš externí kameraman, se kterým jsme dlouhodobě spolupracovali, a tak nás také dobře znal. Také jsme vsadili na fakt, že v jednoduchosti je krása. Vše jsme točili v reálném prostředí, u Jindrova skutečného pracovního stolu, v zasedačce a venku před budovou firmy. Byla to super spolupráce a zábava. Věřím, že mohu mluvit za všechny, když řeknu, že jsme si to užili.

Museli jste Jindru přemlouvat k tomu, aby ve videu vystupoval?

Jindrovi se ze začátku do natáčení nechtělo, ale je týmový hráč, a nakonec se nechal přesvědčit a vlastně to ani tak těžké přemlouvání nebylo :). Když jsme se rozhodovali, kdo bude hlavní hvězdou videa, chtěli jsme někoho, kdo tomu dodá tu správnou a věrohodnou atmosféru. A protože Jindra má přirozeně veselou a vtipnou povahu, tento požadavek splňoval. Zároveň je už delší dobu takovou naší „mediální hvězdou“ – je tváří naší značky kol a elektrokol Apache bicycles. Byl tak jednoznačnou volbou.

Kolik nových parťáků jste díky videu nabrali?

Popravdě to nemáme přesně spočítáno, ale poměrně hodně. Od zveřejnění videa přišlo do firmy přibližně 70 lidí, ale hodně lidí nás znalo i odjinud. Hodně uchazečů o práci se ozývalo, že viděli naše video a chtěli by u nás pracovat, jedno kde, protože je jim jednoduše sympatická naše firemní atmosféra. Bohužel ne všichni byli do firmy přijati, ale i tak to považujeme za úspěch.

Jaké pozice to byly?

Byly to pozice do týmů napříč firmou. I když by se většině z uchazečů líbilo být právě zrovna tím „Jindrovým parťákem“, našli jsme skvělé lidi i do týmů výroby, obchodu, maloobchodních prodejen i dalších.

 NNX4005

Vyhlášení vítěze People's Choice, Recruitment Academy Awards 2019, La Fabrika

Firmy KPMG a Business Factory v rozhovoru zmiňovali, že nejdůležitější zásadou u kariérního videa je na nic si nehrát, být autentický. Vnímáte to stejně?

Naprosto. Firmu „dělají“ její lidé, a proto jsme chtěli ukázat, jak v ní žijeme. Nejen v náborovém videu, ale celkově ve všem, jak firma navenek vystupuje, se nevyplatí na něco si hrát, protože lidé, kteří do vaší firmy přijdou, dříve či později zjistí, jaké to v ní je doopravdy. A pokud je video zkreslené, většinou je to jen zklamání, které může vést i k tomu, že toho člověka ztratíte. Ve firmě si zakládáme na kompatibilním týmu, a tak hledáme lidi stejné povahy a smýšlení, kteří ctí stejné hodnoty. A být „opravdoví“ je jedna z nejlepších cest, jak takové lidi najít.

Pomohlo vám video zvýšit povědomí o firmě?

Pomohlo a jsme za to moc rádi. Nejen, že jsme se ozvali do širšího okolí jako zaměstnavatel nabízející zajímavou práci, v atraktivním oboru a veselém kolektivu, ale i jako firma se zajímavým produktem, oslovili jsme tím i nové skupiny zákazníků. Po zveřejnění videa, a také po vyhlášení výsledků soutěže, se nám ozvalo několik lidí i z druhého konce republiky, i lidé z různých oborů, kteří měli zájem navázat spolupráci, protože se jim líbí, jaká firma jsme. Je to úžasná zpětná vazba, která nás moc těší.

Které kanály jste využili ke sdílení videa?

Video jsme umístili na naši firemní kariérní stránku a Facebook. Facebook zafungoval nejlépe, video sdílela spousta lidí, jak z řad našich lidí, tak i lidé mimo firmu. Pro naše účely byl Facebook víc než vyhovující, protože se na něm nachází nejvíce lidí z naší zájmové skupiny.

Co byste poradili firmě, která se poprvé chystá natočit kariérní video?

Předně buďte sami sebou a nebojte se i případné nedokonalosti. I my jsme ne vždy dostali jen pozitivní ohlasy. Jsou i lidé, kterým se naše video nelíbilo a je to v pořádku, nelze se zalíbit všem. Řiďte se vlastním instinktem – co byste chtěli vědět o firmě, ve které byste se ucházeli o místo? O pracovní náplni si snadno v inzerátu přečtete, ale jací jsou v ní lidé, se kterými potenciálně budete spolupracovat a trávit většinu svého dne? Ve videu už pak stačí vyjádřit to, jak byste jako zaměstnavatel na tyto otázky odpověděli.

Chystáte na tento rok další projekty, se kterými se znovu přihlásíte do RA Awards?

Výhra v této soutěži nás nadchla a v hlavě už máme několik nápadů na další náborová videa. Dokonce máme už i několik zájemců z řad našich lidí, kteří by si v nich chtěli zahrát. Myslím, že půjdeme tímto směrem, ale možná se zrodí i další nápady. Nadšenců pro tuhle věc máme nyní hodně.

A na závěr, jaký vzkaz byste chtěli poslat účastníkům galavečera, kteří vaše video zvolili jako to nejlepší?

Chtěli bychom všem moc poděkovat za velmi milé překvapení, které je pro nás zároveň velkou inspirací do dalších podobných projektů. Vaše ocenění je pro nás ujištění, že v našem náboru jdeme správným směrem a snad tímto budeme i inspirací pro další firmy, které přemýšlejí nad novým způsobem oslovení svých potenciálních uchazečů. 

  

Poslední aktualizace čtvrtek, 30 duben 2020 10:24

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz