Náborová kampaň, která spojila celou firmu, s Adamem Poláškem
- Autor článku Kateřina Wendeling
Adam Polášek byl k nám do Recruitment Academy vyslán jako zástupce firmy innogy Česká republika, aby s námi udělal rozhovor o jejich kampani, která získala 2. místo v kategorii Náborová kampaň roku na RA Awards 2018. Adam pracuje na pozici Employer Branding Manager, měl tedy na kampani vlastní velký podíl a sám byl překvapený z toho, jaký měla kampaň na firmu pozitivní dopad.
Celá náborová kampaň innogy se nesla pod konceptem „Nehledáme zaměstnance“, což byl strategický způsob, jak se odlišit od ostatních firem. Jak Adam prozradil v rozhovoru, do kampaně se zapojila celá firma a vznikla unikátní spolupráce mezi všemi odděleními. Právě důsledkem této spolupráce vznikl také slogan: „Nejsme zaměstnanci, jsme srdcaři“, na který jsou v innogy náležitě hrdí. Celá kampaň je propojována hashtagem #innogystyl, který slouží ke sdílení na sociálních médiích primárně za účelem přenášení firemní kultury.
Níže v rozhovoru se dále dočtete, proč se innogy do RA Awards přihlásili, co by Adam zpětně na kampani změnil a také, jaké jsou podle něj nyní největší výzvy v recruitmentu.
Proč jste se přihlásili do RA Awards?
Do této soutěže jsme se rozhodli přihlásit, protože je vlastně jediná v České republice, aspoň co jsme si zjišťovali. To znamená, že nám to přišlo atraktivní a akorát se to tak sešlo, protože my jsme zrovna vykopávali naší „employer brandovou“ kampaň a samozřejmě to na nás vyskakovalo různě na sociálních sítích a na LinkedInu, tak jsme si řekli, proč to nezkusit.
Co bys na vaší kampani vyzdvihl?
Určitě to byla spolupráce napříč týmem innogy, protože nám do toho zasahovalo více lidí a my jsme se potkávali od kolegů ze zákaznických služeb přes senior specialisty, manažery, takže jsme to vzali přes celou strukturu společnosti, což bylo na tom nejzajímavější.
A potom, ale to je moje srdcovka, jsme vymysleli headline: „Nejsme zaměstnanci, jsme srdcaři.“ Ono to k tomu našemu oboru energetiky patří a i tím, jak jsme prošli celou společnost skrz na skrz, můžeme zodpovědně říct, že opravdu ty srdcaře máme a o ty plynové trubky se nám starají ti správní lidi, což je super.
Je naopak něco, co bys změnil?
Jasan, když se podíváme půl roku zpátky, udělali bychom to možná jednodušeji. I v rámci interních procesů teď už víme, že kdybychom dělali druhou kampaň, tak na co si dát víc pozor, případně jaké dodavatele nebo jakou techniku použít a tak dále. My jsme tuto kampaň opravdu vzali jako první počáteční projekt, na kterém jsme se hodně naučili a ty zkušenosti rozhodně budeme zhodnocovat i do dalších let.
Jaké jsou podle tebe nyní výzvy v recruitmentu?
Osobně to vnímám tak, že do náboru zaměstnanců se čím dál tím víc budou zapojovat jednotliví manažeři oddělení, kam se nabírá, a musím říct, že edukovat tyto lidi v rámci nějakého HR minima je někdy hrozně složité, protože tomu nerozumí a proto si myslím, že bude zásadní u těchto manažerů investovat do vysvětlování a komunikace. A k tomu se nabalují další věci - personalizovaný marketing, odbourávání jednotlivých klišé, které se v tom HR světě používají, lokální sourcing a tak dále.
Máš nějaký vzkaz pro ty, kteří mají zájem se zúčastnit RA Awards 2019?
Jděte do toho, nic Vás to nestojí, maximálně strávíte 20 minut u přihlášky. A určitě se běžte podívat na to vyhlášení, protože tam se můžete potkat se zajímavými lidmi a dozvíte se o projektech, o kterých byste se jinak dozvědět nemohli. Mě samotného překvapilo, kolik super kampaní a videí natočili ostatní menší a středně velké firmy. Takže jedině hodnotím kladně a za mě pozitivní zkušenost, už jen kvůli tomuhle jděte do toho.
Video rozhovor s Adamem si můžete pustit zde:
Pokud máte zájem se se svojí firmou zúčastnit letošního ročníku RA Awards, můžete si vše o registraci a průběhu soutěže přečíst zde.
Všichni výherci v kategorii Náborová kampaň roku (innogy 4. a 5. zprava)