Menu

Jak osvěžit tradiční pracovní inzerát - s Jitkou Pouzarovou

 

Recruitment Academy Awards 2018 odhalily spoustu úspěšných a originálních inovací v českém recruitmentu. Jednou z nich byl i pracovní inzerát firmy Atlas Copco, průmyslové společnosti ze Švédska, se kterým se umístili na 3. místě. V rámci rozhovoru s Jitkou Pouzarovou pracující na pozici Communication & Employer Branding Manager jsme nahlédli do zákulisí vytvoření tohoto netradičního inzerátu, který naše porotce nadchl.

Čím byl tedy inzerát cílený na pozici nového markeťáka u Atlas Copco tak výjimečný? Hned několika věcmi. Inzerát byl napsaný formou dopisu, a tudíž přímo promlouval ke kandidátovi. V obsahu vyprávěl o firemní kultuře, náplni práce, požadavcích na kandidáta a dalších informacích pro inzerát běžných, avšak v mnohem upřímnější podobě, než je normálně zvykem. A čím ještě byl jedinečný? Kromě tradičního sdílení na pracovních portálech byl publikovaný i jako článek na LinkedInu.

Co za tímto svěžím nápadem stálo a jaký měl mezi lidmi ohlas, se již dočtete níže v rozhovoru právě s autorkou inzerátu, Jitkou Pouzarovou.

Překvapilo Vás vaše umístění na RA Awards?

Já jsem někde uvnitř tušila, že se to docela povedlo, takže jsem měla v hloubi duše takovou naději, že by to mohlo klapnout. Pak mě to ale samozřejmě překvapilo, protože jsme mezi finalisty byli vyhlašováni až jako poslední, tak jsem si říkala: „Hm, tak to už asi nevyjde.“ Takže nakonec jsem vlastně byla překvapená i nebyla.

Bylo to poprvé, co jste použili podobný formát inzerátu?

To nějak přišlo samo. Já když jsem původně ten inzerát psala, v takové té relativně standardní struktuře, tak najednou mě napadlo, že to je vlastně hodně příběh o mně a o naší firmě. Proto mi ta forma dopisu přišla jako dobrý nápad tím, že doplní autenticitu toho sdělení. Navíc jsem inzerát sdílela jako článek na LinkedIn, čímž jsem si také chtěla vyzkoušet, jakou bude mít inzerát odezvu mezi lidmi.

Můžete sdělit, s jakou odezvou se inzerát tedy nakonec setkal?

Bylo to super. Jednak bylo hodně reakcí od mých bývalých kolegů, pak samozřejmě i od těch stávajících a potom hlavně od lidí, kteří se na pozici hlásili. Bylo u nich vidět, že reagovali přímo na to. Zazněly reakce jako například „úžasný wording“ nebo „takhle krásný inzerát jsem dlouho nečetla“ a další moc hezké odezvy. Tím, že jsem inzerát psala anglicky, protože je to náš oficiální interní jazyk, tak někdo psal anglicky, někdo česky, ale opravdu to byly moc pěkné reakce.

Co pro vás bylo při tvorbě inzerátu zásadní?

To byla kombinace vícero věcí. Pro mě asi to nejdůležitější bylo být skutečná a opravdu přenést to, kdo jsme my, a co můžeme nabídnout. Proto jsem tam i psala, že třeba ne všechno půjde tak hladce, aby ten člověk prostě věděl, do čeho jde. Současně mě baví, když vidím něco nového a neotřelého. Vzhledem k tomu, že jsme hledali nového markeťáka, tak u nich vycházíte z toho, že už toho viděli spoustu. Proto jsem chtěla tou formou i zaujmout a ideálně najít někoho, koho pobaví, že ta forma byla trochu jiná, než co si běžně představíme, když se řekne pracovní inzerát.

Máte nějaký vzkaz pro ty, co uvažují o přihlášení do dalšího ročníku?

Určitě to zkuste, protože ztratit nemáte co. Naopak můžete získat nové zkušenosti a zážitky a ten večer, kde se ceny vyhlašovaly, byl moc příjemný. Takže určitě můžu jenom doporučit.

Video rozhovor s Jitkou můžete zhlédnout zde:

 

Registrace do RA Awards 2019 jsou nyní zahájené. Více informací najdete najdete na našich webových stránkách.

 MG 0389

Atlas Copco po převzetí jejich výhry na RA Awards 2018

Poslední aktualizace čtvrtek, 04 červenec 2019 14:03

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz