3 způsoby, jak zdokonalit pracovní inzerát | HIRECONOMICS #6
Pracovní inzeráty (job posts) jsou klíčovým prvkem employer brandu. Jejich podoba a schopnost zaujmout kandidáta určuje, jak si vaši firmu kandidát zapamatuje a výrazně ovlivňuje i úspěšnost náborového procesu. Existuje mnoho pravidel a doporučení, o kterých jsme na školeních už všichni něco slyšeli. Kouzelný recept na skvělý inzerát však neexistuje. Přesto - díky moderním technologiím mohou recruiteři při jejich tvorbě pracovat s doporučeními, která se opírají o tvrdá data a umělou inteligenci.
Pojďme se podívat na tři šikovné nástroje pro analýzu a vylepšení pracovních nabídek.
Kontrola čitelnosti s Hemingway Editor
Hemingway Editor za vás zhodnotí čitelnost napsaného textu. Nejlepší skóre se pohybuje mezi 6 a 8 stupni. Vyšší skóre čitelnosti znamená, že text je příliš složitý.
Jak na to? Jednoduše do okénka vložte váš text a okamžitě vidíte výsledek. Program si můžete stáhnout i do počítače. Tato verze je placená, ale nabízí více funkcí. Aplikace vyhodnotí čas potřebný k přečtení textu a zobrazí místa, která nejsou tolik intuitivní a čtivá. Zvýrazní věty, které jsou příliš dlouhé a složité, doporučí zbavit se pasivních časů slov a upozorní na zbytečné množství přídavných jmen. Označí vám také slova nebo fráze, které lze vyjádřit lépe. Super užitečný nástroj s jednoduchým a čistým uživatelským prostředím.
Vyšší engagement? S Textio
Teď jeden z komplexnějších nástrojů - chytrá Augmented writing platforma Textio. Aplikace je placená, ale můžete ji vyzkoušet zdarma na 14 dní. Textio předpovídá potenciální úspěch obsazení kandidáta porovnáním vašeho inzerátu s ostatními na podobnou pozici v dané lokalitě. Aplikace navrhuje výměnu slov či frází tak, aby byl váš text údernější a zvýšil tak šanci na oslovení kandidáta. Upozorní vás také na genderově zabarvené fráze, korporátní klišé a celkově vám poskytne mnoho užitečných doporučení.
Zhodnoťte vzhled vaší kariérní stránky s Job Page Grader
Třetí zmiňovaný nástroj, Job Page Grader, používá URL vaší pracovní nabídky a nabídne vám komplexní vhled do statistik unikátnosti, schopnosti předání informací, rychlosti načtení, kvality zobrazení a SEO vaší stránky, tedy jednoduchosti ji vyhledat skrz internetové vyhledávače. Job Page Grader se zabývá spíše technickou stránkou nabídky a jejím marketingovým potenciálem, než textem samotným.
Nástroj je zdarma a poskytne vám velmi detailní informace. K vyhodnocení zajímavosti využívá parametry jako sentiment, užitečnost, praktičnost a genderové zabarvení, přičemž hodnotící kritéria jsou vcelku přísná. K dosažení co nejvyššího skóre je třeba u vaší pracovní nabídky zveřejnit i fotky či video nebo v ní odkazovat na zdroj dalších informací, což však některé inzertní platformy neumožňují. Jste tedy nuceni přijmout výsledek s kapkou hořkosti a inzerát upravit podle obecných doporučení s ohledem na vaše technické možnosti a cílovou skupinu. Nástroj je zajímavý z hlediska SEO dat, analyzuje technické proměnné jako metadata, slovník schémat, mobilní optimalizaci a další. S takovými informacemi se dá dobře pracovat a je užitečné k nim při tvorbě inzerce přihlížet.
Pamatujte, že výše zmíněné nástroje fungují pouze pro anglicky psaný obsah. Teoreticky mohou fungovat i s ostatními jazyky, výsledek však nemusí být tak přesný. Můžete také využít ostatní podobné nástroje - Atomic Reach, Headline Analyzer nebo Cliché Finder. Klíčové by pro vás však stále mělo být dělat si svou vlastní analýzu různých (i konkurenčních) inzerátů. Všímejte si, co se vám líbí a co vás zaujalo. Využijte také formátu nabídek, které dobře fungovaly v minulosti. Zmíněné nástroje vám mohou pomoci, nezapomínejte však na specifika cílové skupiny a… nebojte se kreativity!
S využitím všech těchto postupů budete tvořit dokonalé pracovní inzeráty.
Úspěšný lov (a psaní inzerátů)!
Celý 6. díl HIRECONOMICS můžete zhlédnout zde:
-- autorkou článku je Kristina Shershun