Poezie na LinkedInu? Příklady zveršovaných konverzací s kandidáty | HIRECONOMICS #5
Tématem tohoto článku bude problematika oslovení na LinkedInu. Bude to opět zejména o příkladech, v tomto případě příkladech konverzací, které vedu se svými kandidáty. Představa, že kandidáti odepisují na každou nabídku, je velice vzdálena realitě. Dokonce tak vzdálená, že i negativní odpověď můžeme dnes považovat za úspěch. LinkedIn se v tomto podobá světu on-line datingu. Zní to zvláštně, ale Java developer by počtem zájemců možná předčil dívku na Tinderu s popiskem “looking for a one night stand”. Přestože se od sebe recruiter a napadník odlišují zejména motivací, úkol mají podobný: zaujmout. Kandidát je přesycen, a tak si vybírá. Je zmlsaný, trochu rozmazlený a alergický na každou stopu Ctrl+C a Ctrl+V. Ani oslovení jménem a individualizace zprávy vzhledem ke zkušenostem kandidáta dnes nemusí být zaručenou cestou k navázání prvního kontaktu.
V mém případě je vždy důležité zprávu odlišit od zpráv ostatních, ozvláštnit ji natolik, aby člověk strávil chvíli její četbou a ideálně dospěl k ocenění síly vynaložené k její produkci. To je jedním z důvodů, proč jsem se rozhodl svou úvodní zprávu zrýmovat. I pouhé „roses are red, violets are blue“ se setkalo s úspěchem. Časem jsem se své básně snažil „zdokonalovat“, přidal jsem jméno kandidátů, stávající společnost nebo požadovanou dovednost, která byla důvodem mého oslovení. Faktem je, že jsem v kontaktu zejména s mladšími kandidáty a jsem si vědom toho, že tento přístup nemusí vyhovovat každému. Doposud jsem se však nesetkal s negativní reakcí. Posuďte sami jaké konverzace vznikají:
Celý 5. díl HIRECONOMICS můžete zhlédnout zde:
Autorem článku je Jonáš Waloschek, Senior Talent Sourcer ve společnosti GoodCall.