Oslovujte kandidáty videem na dva kliky | HIRECONOMICS #7
- Autor článku José Kadlec
O metodě tzv. Video Sourcingu jsem již napsal dost. Jedná se o použití videa v recruitmentu, ale ne pro inbound recruitment jako např. kariérní videa, ale pro přímé oslovování kandidátů (outbound recruitment). Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit radikální zvýšení response rate kandidátů i na nejtěžší pozice v software developmentu. Na nedávné konferenci Sourcing Summit v Mnichově tuto metodu dokonce zmínili Mark Lundgren a Bas Westland a to právě v souvislosti s pozicema v IT.
Jak se technologie posouvají dopředu, posouvají se i možnosti, jak tuto techniku realizovat. V tomto díle Hireconomics bych rád představil jeden konkrétní nástroj a tím je Loom.
Loom je plugin (nebo chcete-li rozšíření) do prohlížeče Google Chrome, kterým dokážete dělat videa skutečně na pár kliků. Pro natáčení videa kliknete na ikonku pluginu Loom. To vám otevře několik možností natáčení.
Video můžete natočit také po kliknutí na ikonku Loomu vedle tlačítka Send a to přímo v Gmailu. Video se po natočení automaticky uloží do těla e-mailu i s náhledem.
Můžete si vybrat obecně z několika režimů, ale nejzajímavější je právě video v kombinaci kamery i desktopu. Můžete si například otevřít LinkedIn profil kandidáta, kterého se chystáte oslovit. Kandidát poté uvidí to, co můžete vidět na následujícím obrázku.
Výhoda tohoto postupu je, že když vytvoříte i náhled videa a kandidát v něm uvidí svůj profil, tak takové video si určitě pustí. Kdo by si nepustil video, na kterém vidí sám sebe, že?
Můžete poté např. na vašich webových stránkách nebo popisu pracovní pozice vysvětlit a „kvalitně“ prodat vaší propozici pro kandidáta. Vše co můžete natáčet je v rámci otevřeného Google Chrome prohlížeče. Plugin nemá právo natáčet něco mimo tuto aplikaci.
Poté co video uložíte, tak máte několik možností, co s ním můžete dělat. Buď si přímo přes plugin Loom necháte uložit do těla e-mailu a můžete rovnou odeslat.
Pozn.: Zobrazení náhledu u kandidáta může být někdy zakázáno – záleží, jestli má dotyčný povoleno zobrazovat obrázky.
Nebo můžete posílat kandidátům link na video a to přímo přes např. LinkedIn pozvánku (to ještě nedávno nebylo možné), LinkedIn zprávu nebo e-mailem.
A to nejlepší na konec. Jakmile kandidát video dokouká, přijde vám notifikace! Můžete okamžitě vzít telefon a udělat follow-up, pokud se to hodí pro vaši konkrétní cílovou skupinu kandidátů.
Máte nějaký svůj recruitment postup, trik, hack, nástroj, o který byste se chtěli podělit s recruitment a talent sourcing komunitou? Dejte nám vědět v komentářích nebo mi napište a napíšeme/natočíme o tom díl Hireconomics společně třeba přímo i vás ve společnosti.
Celý 7. díl HIRECONOMICS můžete zhlédnout zde:
Happy video hunting!:-)
Autor: Josef „josé“ Kadlec
José Kadlec
- - Nekonvenční headhunter a talent sourcing architect
- - Zakladatel společností GoodCall a Recruitment Academy
- - Autor knihy People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment
- - Instruktor video kurzu Recruitment Engineering a kurátor recruitment show Hireconomics
- - První oficiálně certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě