Jak oživit pracovní inzerát na technickou pozici - s Šárkou Grohovou
- Autor článku Kateřina Wendeling
Když byla firma Anitra vyhlášena jako jeden z finalistů kategorie Nejlepší pracovní inzerát roku na Recruitment Academy Awards 2018, málokdo věděl, o koho jde. Přesto tato maličká firma oslnila porotu natolik, že vyhrála 2. místo za jejich inzerát na pozici technika.
Čím se tedy firma Anitra zabývá? Anitra se zaměřuje na vývoj a výrobu GPS-GSM loggerů - sledovacích zařízení, která pomáhají k vysledování a pochopení chování zvířat a slouží jako inovativní řešení pro vědce. Mezi jejich další produkty patří softwary pro sběr a analýzu dat a lokální IoT řešení.
Minulý rok hledala Anitra do svého týmu nového technika, který by se podílel na implementaci nového hardwaru, což by znamenalo práci nejen v kanceláři, ale také v terénu. Nejprve se obávali, že bude těžké na pozici někoho najít, ale poté, co inzerát na pozici zveřejnili, jejich obavy se rozplynuly. Na inzerátu měl velký podíl jeden ze zaměstnanců v marketingovém oddělení. Inzerát byl nazván „Technik, který dovede složit hardware i vylézt na strom“.
Zde je ukázka z inzerátu:
Během prvních 14 dnů se na inzerát ozvalo přes 50 zájemců, z nichž 15 bylo pozváno na pohovor. Ještě před koncem výběrového řízení se firma rozhodla svůj úspěšný inzerát přihlásit do RA Awards a dobře udělali. Poté, co si z galavečera odnesli ocenění za 2. místo, za námi přijela Šárka Grohová, aby s námi udělala rozhovor o cestě Anitry na RA Awards.
Proč jste se rozhodli se přihlásit do RA Awards?
HR bereme vážně. Chtěli jsme se motivovat, inspirovat a ověřit si, že jsme na dobré cestě. A zároveň nás samozřejmě také zajímalo, jak k recruitmentu přistupují jiné firmy.
Jak váš inzerát vznikal a jakou měl odezvu?
Inzerát je práce kolegy z marketingu. Za to velké díky jemu. Měli jsme na ten inzerát velký ohlas, hodně reakcí, hodně uchazečů a vůbec nebylo jednoduché vybrat toho správného.
Jaké jsou největší výzvy v recruitmentu ve vašem oboru?
Největší problém je přesvědčit tu hrstku dostupných specialistů, že chtějí pracovat právě u nás. Zároveň chceme motivovat a podpořit ty mladé, teprve začínající a dát jim možnost se dále rozvíjet.
Čím se vaše inzeráty odlišují od ostatních?
My se snažíme vždy v těch inzerátech mít pozitivní a zároveň lidský tón. A v dnešní době v té záplavě jednoduchých, opakovaných frází a kopírovaných odrážek je potřeba se odlišit, nesmíme zapadnout. Je potřeba do toho dostat nápaditost a zároveň to mít jednoduché.
Máte nějaký vzkaz pro zájemce o účast v RA Awards 2019?
Jediný vzkaz: „Nebát se a jít do toho!“
Anitra je skvělým příkladem toho, že velikost firmy nijak nesouvisí se šancí vyhrát. V soutěži RA Awards jsou vítány všechny firmy, na velikosti, oboru, počtu lidí, rozpočtu nezáleže.
Registrace do 5. ročníku jsou nyní prodlouženy do 30.9. Nepromeškejte šanci zviditelnit vaši firmu a zjistit, jaké jsou nejnovější trendy v recruitmentu.
Vše o přihlášení do soutěže najdete zde: www.raawards.cz
Rozhovor se Šárkou najdete i ve formě videa na našem Facebooku, kam sdílíme i další příběhy z minulého ročníku Recruitment Academy Awards.