Menu

Jak využít osobní příběh v náborovém videu - s firmou Starbucks

Na 2. místě v kategorii Kariérní video roku (malé firmy) v Recruitment Academy Awards 2018 se umístila firma, kterou jistě všichni známe – Starbucks. Právě česká pobočka této světoznámé firmy se v loňském roce ve svém náboru zaměřila na novou cílovou skupinu – maminky. Hlavním poselstvím jejich vítězného videa bylo nalákat více maminek k práci ve Starbucksu, k čemuž využili osobní příběh jedné z jejich baristek – Kačky. Kačka ve videu vypráví, jaké výhody pro ni, jakožto pro maminku, práce ve Starbucksu nabízí. V kavárně pracuje již 6 let. 

To však nebyla jediná kategorie, ve které Starbucks soutěžil a uspěl. Blýskli se i v kategorii Recruiter roku, odkud si Ocenění poroty odnesla Andrea Stejskalová, pracující na pozici Marketing Communications Partner. Do kategorie byla nominována svojí šéfkou, Petrou Kolářovou, Country HR Managerkou pro Starbucks CZ/SK. A právě tyto dvě dámy, které na loňském galavečeru ceny převzaly, za námi přijely do Recruitment Academy za účelem rozhovoru o jejich dojmech z loňských RA Awards a backstory jejich videa.

Proč jste se přihlásili do RA Awards?

Andrea: Já jsem dlouho měla v hledáčku Proudly, díky kterému jsem se vlastně dozvěděla o vás, o Recruitment Academy. A v té době, kdy už mohlo sepřihlašovat, tak jsem ještě neměla žádný pořádný materiál, takže to byla pro mě motivace s něčím vyjít ven a něco připravit a přihlásila jsem tedy posléze naše video. Byla to pro mě, jak říkám, velká motivace a jako recruitera mě přihlásila moje skvělá šéfová Péťa.

Péťa: Tak Andrejku jsem nominovala na Recruitera roku, za což dostala jedno z ocenění, takže jsem na ní velmi pyšná.

canva-photo-editor

Vybraní účastníci kategorie Recruiter roku s Oceněním poroty (Andrea Stejskalová, 2. zprava)

Překvapilo vás vaše umístění?

Obě: Jo!

Péťa: Hrozně moc nás to překvapilo a příjemně samozřejmě.

Andrea: Velmi, bylo to super.

canva-photo-editor 1

Jaké bylo hlavní sdělení videa?

Péťa: Hlavní message toho náborového videa zaměřeného na maminky bylo to, abychom přilákali do naší kavárny více pracujících maminek. Já sama maminka jsem a myslím si, že by jich mělo víc zažít ten pocit a odreagovat se trošičku aktivně mimo svůj rodinný život. A myslím, že u nás na kavárnách právě tu možnost poskytujeme. Chtěli jsme rozšířit povědomí, že u nás na kavárnách jsme otevření maminkám, a že už i pracující maminky máme, a právě proto jsme se rozhodli sdílet příběh naší Kačky.

Jaké jsou největší náborové výzvy ve vašem oboru?

Péťa: Největší výzvy asi vidíme právě v té diverzifikaci týmů na našich kavárnách. Chceme, abychom začali být vnímáni, že jsme otevření opravdu různým věkovým skupinám a abychom nezaměstnávali jenom studenty, když jsou cool a svěží. Chceme se otevřít i dalším věkovým skupinám, abychom přestali být vnímáni jenom jako práce pro studenty, ale aby u nás začali hledat práci právě i ty maminky nebo třeba i někdo, kdo chce úplně refreshovat svoji kariéru a začít odspodu, tak aby věděli, že ty možnosti u nás prostě jsou.

Máte nějaký vzkaz pro zájemce o účast v RA Awards 2019?

Péťa: Jděte do toho, je to víc o nápadu než o financích, a proč to nezkusit.

Andrea: Když se vrátím na začátek, tak pro mě to byla obrovská motivace vidět, jak to dělají ostatní, naučit se spoustu nového a dostat se i mezi ty lidi, kteří to dělají, mají podobné problémy v náboru a zlepšovat se, protože je tam vždycky prostor, takže jděte do toho určitě, přesně jak říká Péťa. Je to prostě nápad a někdy míň je víc.

Péťa: Držíme palce.

Rozhovor s Andreou a Petrou si můžete pustit i v následujícím videu:

Pokud máte zájem se o Recruitment Academy Awards dozvědět více a případně se zúčastnit, najdete všechny informace zde:www.raawards.cz

canva-photo-editor 5

Poslední aktualizace pátek, 21 červen 2019 14:00

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz