Jak využít osobní příběh v náborovém videu - s firmou Starbucks
- Autor článku Kateřina Wendeling
To však nebyla jediná kategorie, ve které Starbucks soutěžil a uspěl. Blýskli se i v kategorii Recruiter roku, odkud si Ocenění poroty odnesla Andrea Stejskalová, pracující na pozici Marketing Communications Partner. Do kategorie byla nominována svojí šéfkou, Petrou Kolářovou, Country HR Managerkou pro Starbucks CZ/SK. A právě tyto dvě dámy, které na loňském galavečeru ceny převzaly, za námi přijely do Recruitment Academy za účelem rozhovoru o jejich dojmech z loňských RA Awards a backstory jejich videa.
Proč jste se přihlásili do RA Awards?
Andrea: Já jsem dlouho měla v hledáčku Proudly, díky kterému jsem se vlastně dozvěděla o vás, o Recruitment Academy. A v té době, kdy už mohlo sepřihlašovat, tak jsem ještě neměla žádný pořádný materiál, takže to byla pro mě motivace s něčím vyjít ven a něco připravit a přihlásila jsem tedy posléze naše video. Byla to pro mě, jak říkám, velká motivace a jako recruitera mě přihlásila moje skvělá šéfová Péťa.
Péťa: Tak Andrejku jsem nominovala na Recruitera roku, za což dostala jedno z ocenění, takže jsem na ní velmi pyšná.
Vybraní účastníci kategorie Recruiter roku s Oceněním poroty (Andrea Stejskalová, 2. zprava)
Překvapilo vás vaše umístění?
Obě: Jo!
Péťa: Hrozně moc nás to překvapilo a příjemně samozřejmě.
Andrea: Velmi, bylo to super.
Jaké bylo hlavní sdělení videa?
Péťa: Hlavní message toho náborového videa zaměřeného na maminky bylo to, abychom přilákali do naší kavárny více pracujících maminek. Já sama maminka jsem a myslím si, že by jich mělo víc zažít ten pocit a odreagovat se trošičku aktivně mimo svůj rodinný život. A myslím, že u nás na kavárnách právě tu možnost poskytujeme. Chtěli jsme rozšířit povědomí, že u nás na kavárnách jsme otevření maminkám, a že už i pracující maminky máme, a právě proto jsme se rozhodli sdílet příběh naší Kačky.
Jaké jsou největší náborové výzvy ve vašem oboru?
Péťa: Největší výzvy asi vidíme právě v té diverzifikaci týmů na našich kavárnách. Chceme, abychom začali být vnímáni, že jsme otevření opravdu různým věkovým skupinám a abychom nezaměstnávali jenom studenty, když jsou cool a svěží. Chceme se otevřít i dalším věkovým skupinám, abychom přestali být vnímáni jenom jako práce pro studenty, ale aby u nás začali hledat práci právě i ty maminky nebo třeba i někdo, kdo chce úplně refreshovat svoji kariéru a začít odspodu, tak aby věděli, že ty možnosti u nás prostě jsou.
Máte nějaký vzkaz pro zájemce o účast v RA Awards 2019?
Péťa: Jděte do toho, je to víc o nápadu než o financích, a proč to nezkusit.
Andrea: Když se vrátím na začátek, tak pro mě to byla obrovská motivace vidět, jak to dělají ostatní, naučit se spoustu nového a dostat se i mezi ty lidi, kteří to dělají, mají podobné problémy v náboru a zlepšovat se, protože je tam vždycky prostor, takže jděte do toho určitě, přesně jak říká Péťa. Je to prostě nápad a někdy míň je víc.
Péťa: Držíme palce.
Rozhovor s Andreou a Petrou si můžete pustit i v následujícím videu:
Pokud máte zájem se o Recruitment Academy Awards dozvědět více a případně se zúčastnit, najdete všechny informace zde:www.raawards.cz