SEPHORA mění svět krásy i HR marketingu
Splečnost SEPHORA již mnoho let patří na českém trhu k lídrům kosmetického odvětví. Bez nadsázky lze říci, že ženy i muži v České republice Sephoru vnímají jako jedno z nejzvučnějších jmen spojených s parfémy a kosmetikou. Společnost si je této pozice vědoma a v roce 2017 se rozhodla investovat do modernizace svého náboru ve spolupráci se společností Datacruit. Jak a proč? To se dozvíte v rozhovoru, kde na otázky odpovídá Filip Bajko, HR Marketing & Employer Brand Manager společnosti Sephora.
Proč jste se rozhodli vytvořit nové kariérní stránky?
Naše dosavadní kariérní stránky byly již zastaralé po stránce technologické, designové i té obsahové. Věděli jsme, že pokud chceme zvýšit naši aktivitu v rámci HR marketingu, musíme začít s kariérními stránkami. Ty jsme vnímali jako zásadní digitální křižovatku, bez které by naše další snažení mohlo vyjít do prázdna.
Podle čeho jste zvolili agenturu?
Chtěli jsme agenturu, která nejen rozumí tvorbě webových stránek, ale má také přehled o tom, co musí moderní kariérní stránky obsahovat. Mezi dalšími se nám Datacruit zdál jako nejlepší varianta. Mají zkušenosti v technické části a zároveň díky trojkoalici s Recruitment Academy a GoodCall také zkušenosti na poli HR a recruitmentu. Navíc tato trojkoalice pořádá soutěž o nejlepší kariérní stránky a videa v ČR, proto dobře vědí, jaké jsou good case practices.
Co jste od nových stránek očekávali?
Skrze stránky chceme ostatním přiblížit, kdo je SEPHORA. Nejen jako zaměstnavatel, ale především lidé, kteří společnost tvoří. Zájemci o přidání se do našeho týmu tak mají možnost dozvědět se o nás více a mít lepší představu, jak to u nás chodí.
Co všechno tvorba nových stránek obnášela z pohledu SEPHORA?
Na začátku jsme v rukou neměli téměř nic. Převážnou většinu obsahu stránek jsme vytvářeli souběžně s jejich tvorbou. Od textů až po fotky či videa. Pravdou je, že ve chvíli prvních jednání s Datacruit jsme neměli ještě ani jasno o struktuře stránek. Věděli jsme pouze to, že stránky musí být v duchu SEPHORA.
Jak probíhala spolupráce s Datacruit?
Vzájemnou spolupráci hodnotíme pozitivně. Bylo pro nás důležité, že Datacruit nám byl oponentem při tvorbě struktury i obsahu stránek. Zkrátka nás nenechali udělat nějakou výslovnou blbost. Dokázali se na to podívat z technického i funkčního pohledu, což velmi pomohlo stránky dokončit v aktuální podobě, se kterou jsme velmi spokojeni.
Už jste zaregistrovali nějaké výsledky díky novým stránkám?
Stránky jsou v provozu přibližně od podzimu. Společně s jejich spuštěním jsme také změnili způsob komunikace. Klademe větší důraz na personalizovanou komunikaci se všemi, kteří aktivně projeví zájem. Určité náznaky zlepšení v několika aspektech již vnímáme. V tuto chvíli je však ještě brzy na nějaké větší kvantitativní závěry. Jsme přesvědčeni, že jakmile uvedeme do provozu celý plánovaný komunikační mix, bude to významný rozdíl oproti předchozím obdobím.
Přihlásíte nové stránky do soutěže Recruitment Academy Awards 2017?
Ano, už jsme dokonce i přihlášeni. Věříme, že dokážeme navázat na loňský úspěch s kariérním videem, kdy jsme se umístili v TOP 5.
Co plánujete v rámci HR marketingu dále?
V minulosti jsme příliš aktivit v HR marketingu nerealizovali. Tohle je jedna z prvních pouze pro naši zemi. A rozhodně tím nehodláme skončit. Je před námi ještě dlouhá cesta ve zdokonalování stránek, vytváření nového obsahu, správě sociálních sítí i dalších nejen HR marketingových aktivit, ale také především v Employer Brandingu. Tedy ve zdokonalování SEPHORA jakožto zaměstnavatele.