Menu

Jak se dělá HR marketing v Česku? 6 rad od vítězů letošních Recruitment Academy Awards

 

 

Pokud jste propásli summit vítězů letošních Recruitment Academy Awards, nemusíte smutnit! Naše redakce byla na místě a nic nám neuniklo. Přinášíme vám nejzásadnější postřehy od těch, kteří stojí za nejkreativnějšími kampaněmi v oblasti HR marketingu a employer brandingu v Česku.

Druhý ročník RAA Winners Summit, který se uskutečnil 8. 10. v prostorách OKsystem v Praze, zahrnoval program trvající celkem 3 hodiny. Přednášky představitelů firem, které zvítězily na letošních Recruitment Academy Awards, přiblížily, jak probíhaly přípravy nejkreativnějších kampaní a jaké dosáhly výsledky.

Shrnuli jsme pro vás nejzásadnější rady, které zazněly, a na které pamatovat při plánování vašich employer branding projektů.

1. Experimentujte! Staré cesty nefungují 

Kristýna Hrdličková ze společnosti CardionCars během své prezentace pro stočlenné publikum poukázala na dlouhodobé problémy při náboru technických pozic. „Běžné náborové cesty nefungují, je třeba hledat nové způsoby,“ uvedla Hrdličková, jejíž společnost natočila netradiční náborové video, za které si odnesla ocenění za nejlepší kariérní video mezi malými firmami.Díky spolupráci s ambasadory dosáhlo video na YouTube přes 817 000 zhlédnutí a získalo 1 078 pozitivních reakcí. Během měsíční kampaně firma obdržela 58 životopisů.

To, že se experimenty vyplácí, potvrzuje i společnost Orlen Unipetrol, která zvítězila s náborovým videm v kategorii velkých firem. Jejich filmový trailer pomohl obsadit 43 pozic ve skladu, a dokonce vytvořit dalších 43 míst.

2. Buďte tam, kde to dává smysl

Několikrát zaznělo, že employer brandingu musí předcházet důkladná příprava. Nicole Chladová, letošní držitelka ceny Recruiter roku, připomněla, že klíč k úspěchu představuje jasná strategie, které je třeba se držet. „Chtěli jsme oslovit vysokoškolské studenty. Původně jsme plánovali být všude, účastnit se všech veletrhů a sbírat co nejvíce kontaktů. Nakonec jsme ale přístup změnili. Rozhodli jsme se být pouze tam, kde to má smysl, odlišit se a zaměřit se na kvalitu kontaktů, se kterými budeme aktivně pracovat,“ popsala Chladová svoji zkušenost ze společnosti PwC.

3. Nechte si poradit! Ale nebojte se ozvat

Alžběta Šedivá ze společnosti GasNet zdůraznila, že je klíčové, aby HR tým úzce spolupracoval s dalšími specialisty. Zároveň ale vyzývá HR manažery, aby si uměli prosadit svůj názor: „Vedli jsme dialog s PR agenturou například o tom, zda na nových kariérních stránkách zvolit formu tykání nebo vykání. Agentura tlačila na uvolněnější tón komunikace, prosadili jsme však konzervativnější vykání, protože to lépe odpovídá naší firemní kultuře.“

Nepouštět se do employer brandingu na vlastní pěst doporučuje i Andrea Semerádová, vedoucí HR společnosti eBrána. Podle jejích slov se na pracovním inzerátu, za který jejich společnost získala cenu za nejlepší inzerát roku, podílelo devět lidí, včetně copywritera, grafika, video makera, IT specialistů a brand managera.

4. Zapojte vlastní zaměstnance 

Vítězové letošních Recruitment Academy Awards se shodují, že při employer brandingu představuje hlavní sílu zapojení svých zaměstnanců.Vaši zaměstnanci jsou největšími ambasadory. Začněte u nich. Když se vám je podaří zapojit, uspějete,“ pronesla Lenka Adamcová, HR ředitelka společnosti Pivovary Staropramen. Podle Adamcové mají v Pivovarech Staropramen napříč každým oddělením ambasadory, kteří jim pomáhají s employer branding strategií. 

Jak se vyplatí zapojit vlastní zaměstnancenastínil příběh společnosti MEWS, která si odnesla cenu za nejlepšíreferral program. Díky atraktivně nastavenému odměňovacímu systému aupozorněním na platforměSlack se firmě daří dlouhodobě zapojovat zaměstnance dohiringu. A podle interních dat celkem obsadili 34 % zaměstnanců právě díky interním doporučením.

5. Do online prostředí běžte kreativně 

Společnost Thermo Fisher Scientific si letos odnesla zlatou cenu za náborovou kampaň. Podle zástupců agentury B-Tým, která se na její tvorbě podílela, je důležité uchopit komunikaci náborové kampaně jinak v online a jinak v offline prostředí. Věděli jsme, že se statickými obrázky zaujmeme venku, ale ne online. Proto jsme vsadili na řadu animací, které přitáhnou pozornost,“ popisuje Jakub Buček z agentury B-Tým. Náborová kampaň zahrnovala jak placenou propagaci online, tak i billboardové plochy a polepy tramvají. 

Počítejte s tím, že kreativita nemusí být po chuti všem, a proto musíte umět svoje nápady obhájit.Své o tom ví Městská policie Brno. Jejich tým se podělil o to, jak navzdory kritice rozhodl v náborové kampani použít lidové označení „měšťáci“. A celkově vsadili na uvolněný tón, který kontrastuje s tradičním přístupem veřejné správy. Kampaň přinesla obsazení 11 pozic strážníků, což dvojnásobně překonalo stanovený cíl, a získala také dvě ocenění na Recruitment Academy Awards.

6. Generace Z chce víc než jen peníze! Na mzdu ale nezapomínejte

Došlo i na téma generace Z. Mikuláš Kvapil, ředitel marketingu ve společnosti Edenred, představil výsledky průzkumu o HR trendech budoucnosti. Z výsledků vyplývá, že pouze 42 % zástupců generace Z považuje platové ohodnocení za klíčové, zatímco 60,7 % upřednostňuje smysluplnost práce před výší mzdy. Semerádová z eBRÁNY však upozorňuje, že ani nejlepší inzerát neuspěje bez adekvátní odměny: „Abychom oslovili seniornější kandidáty, museli jsme přehodnotit finanční ohodnocení.“

Více informací o soutěži Recruitment Academy Awards se dozvíte na https://raawards.cz/

 

raa partneri 1920x1080 1

 

Poslední aktualizace čtvrtek, 31 říjen 2024 10:29

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz