RA Awards poprvé ocenily vítěze v živém přenosu
- Autor článku Kateřina Wendeling
„Splněný sen“ nebo „největší úspěch kariéry“. I takové byly reakce vítězů 6. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards, která 15. dubna 2021 pošesté ocenila firmy s nejlepším HR marketingem v Česku v 6 hlavních kategoriích. Tentokrát se slavnostní galavečer odehrál bez diváků, kteří vyhlášení vítězů mohli v živém přenosu sledovat online. Podívejte se, jaké projekty letos oslnily odbornou porotu a kam se posunula laťka HR marketingu.
Ve vysílacích prostorech Kongresového centra v Praze se večer 15. dubna sešli zástupci 3 nejlepších firem v každé kategorii, aniž by věděli, jaké ocenění si po vyhlášení odnesou. V letošním ročníku hodnotila odborná porota celkem 110 přihlášených projektů. Ty i přes přísná opatření posledního roku, které otřásly světem práce, ukázaly vysokou kvalitu, nápaditost a inovaci. Ceny pro vítěze letos zajistily společnosti Datacruit, Welcome to the Jungle, Flexjobs, VCV Digital Recruitment, HR News a Recruitment Academy.
Galavečerem provázela Daniela Písařovicová
Narozdíl od předchozího ročníku přivítala moderátorka Daniela Písařovicová diváky pouze na dálku přes obrazovky. Živý přenos online vyhlášení sledovalo více než 250 diváků, kteří ze svých domovů fandili kolegům, sbírali cennou inspiraci v HR marketingu a opět hlasovali v divácké kategorii People's Choice. Jednotlivé projekty jako vždy představil Blake Wittman, obchodní ředitel GoodCall. Na pódiu nechyběl ani José Kadlec, CEO Recruitment Academy. V jeho úvodní řeči bylo zřejmé nadšení ze současné úrovně soutěže: „Když jsme soutěž zakládali v roce 2014, netušili jsme, že se z toho stane taková platforma. Dnes už je soutěž pro firmy tradicí a doufají, že každý rok stihnou své HR marketingové projekty přihlásit.“
A teď se pojďme podívat, které firmy vytvořily šestou generaci vítězů RA Awards.
Pracovní inzerát roku
Jako první byla již tradičně vyhlášena kategorie Pracovní inzerát roku. V té odborná porota hodnotila projekty na základě srozumitelnosti, kreativity a tonality a z 18 přihlášených inzerátů zvolila jako vítěze IT firmu DX Heroes. Na inzerátu je zajímavé, že byl napsán týmem v čele s IT vývojářkou a ukazuje, že za dobrým inzerátem nemusí stát HR odborník. Porotu zaujal hravým využitím emoji a ikon, upřímným přístupem a jednoduchostí čtení.
1. místo: DX Heroes
2. místo: Heureka Group
3. místo: Kentigen
Náborová kampaň roku
O prvenství v kategorii Náborová kampaň roku se v letošním ročníku utkalo celkem 19 firem. Do nejlepších třech se probojovaly společnosti EY, 2N Telekomunikace a Notino, které stanulo na nejvyšší příčce. HR tým v Notinu měl v loňském roce za úkol nabrat 1700 skladníků během 9 měsíců. Najali jich 1704. Skvělého výsledku dosáhli pomocí rozhodování na základě dat a použitím 15 různých komunikačních kanálů jako billboardy, sociální sítě, inzeráty v novinách a další. Náklad na jedno přijetí bylo pouhých 1500 Kč.
1. místo: Notino
2. místo: EY
3. místo: 2N Telekomunikace
Referral program roku
Výkon, kvalita a kreativita. To jsou kritéria, na které se zaměřila porota při hodnocení nejlepších programů na doporučování zaměstnanců. V pořadí druhým vítězem této kategorie se stala společnost Deloitte. „Líbila se nám myšlenka odměňovat zaměstnance za všechny dílčí části, které vedou k doporučení zaměstnanců. Naše lidi systém baví a to je to nejdůležitější, protože oni jsou těmi nejautentičtějšími ambasadory naší značky.“ uvedla zástupkyně Deloitte při přebírání ceny. Do společnosti implementovaly software na doporučování Firstbird. Program vyniká gamifikačními prvky a celkovou customizací. Do programu se zaregistrovalo více než 600 zaměstnanců a celkem doporučili 279 kandidátů, z čehož bylo 32 přijato.
1. místo: Deloitte
2. místo: Betsys
3. místo: Alza.cz
Kariérní stránky roku - malé společnosti
Kategorie Kariérní stránky a Kariérní video byly opět rozděleny do podkategorií malých a velkých společností. Mezi malými firmami, kde soutěžilo 16 firem, si svými kariérními stránkami přízeň poroty získala softwarová společnost ATLAS consulting. Na designu stránek se podíleli 3 lidi - UI/Product Designer, IT Recruiter a R&D Director, díky čemu stránky efektivně promlouvají k cílové skupině IT vývojářů. Hned na úvod web kandidáty zaujme tvrzením “NO REPORTS - JUST CODE!“ a dále zde najdou spoustu relevantních informací o projektech, kultuře, možnostech růstu, týmu a volných pozicích.
1. místo: ATLAS consulting
2. místo: Betsys
3. místo: Webnode.cz
Kariérní stránky roku - velké společnosti
Mezi velkými společnostmi zabodovala společnost EY, která porazila 10 soupeřů a získala již druhé ocenění během galavečera. Stránky cestasey.cz se prolínají také s náborovou kampaní společnosti, jejíž hlavním sloganem je: „Myslíš si, že z kanceláře nic nezměníš?“. Integrace Facebook chatbotu umožňuje rychlou komunikaci a stránky zahrnují spoustu interaktivních prvků. Hlavním zdrojem obsahu jsou současní i bývalí zaměstnanci EY, kteří sdílí své zkušenosti a důvody, proč se ke společnosti přidat.
1. místo: EY
2. místo: AmRest - KFC
3. místo: Česká pošta
Diváci a odborná porota se shodli na výběru vítěze
Po vyhlášení kariérních stránek následovala divácká kategorie People's Choice, ve které diváci živě hlasovali pro nejlepší kariérní video. Zatímco zástupci firem netrpělivě čekali na výsledek, diváci zhlédli 6 top videí vybraných porotou a hlasovali prostřednictvím online aplikace menti.com. Po jedné minutě měl Blake Wittman u sebe na telefonu jasný výsledek. Vítězné video patřilo společnosti Nestlé. Z důvodu epidemických opatření si trofej bohužel nemohli převzít osobně.
Kariérní video roku - malé společnosti
Následovalo vyhlášení nejlepšího kariérního videa v podkategorii malých společností. V soutěži se poprvé v historii umístilo na 1. místě univerzitní kariérní centrum. Kariérní centrum VŠB - Technické univerzity Ostrava vytvořilo video s jasným a vtipným sdělením pro své studenty. Ti totiž při hledání stáže často narazí na to, že slíbená pracovní pozice není v realitě až tak atraktivní. Místo toho je odkazují na webový portál univerzity, kde si mohou vybrat z ověřených zaměstnavatelů. Celé 40sekundové video můžete zhlédnout zde.
1. místo: Kariérní centrum VŠB - Technická univerzita Ostrava
2. místo: Zlínský kraj
3. místo: Slevomat
Kariérní video roku - velké společnosti
Video Nestlé si z 6. ročníku RA Awards odneslo celkem 2 hlavní ceny - jednu od diváků a jednu od poroty. Video hodnocené na základě kreativity, zajímavosti a přehlednosti si shodou náhod hraje se stejnou myšlenkou jako video Kariérního centra VŠB - aby mladí lidé nebrali pracovní pozice, které se zdají být skvělé, ale ve skutečnosti nejsou. Pomocí dynamické hudby v pozadí a neobvyklého formátu na výšku video instantně zaujme a chytře ukazuje skutečné příklady toho, co může člověk dělat v Nestlé versus na nudné pozici, která nesplňuje očekávání.
1. místo: Nestlé
2. místo: EY
3. místo: Škoda Vagonka
Recruiter roku
Vyhlášení soutěže bylo zakončené královskou a jedinou individuální kategorií Recruiter roku. Soutěžící v této kategorii prochází náročnýmvýběrovým procesem zahrnujícím např. dotazník a individuální pohovor. Metodologii kategorie na pódiu představil Milan Novák, CEO holdingu GoodGroup a cenu předal společně s ředitelkou ManpowerGroup Jaroslavou Rezlerovou. Vítězkou letošního ročníku se stala Renáta Balíková, HR manažerka ze společnosti IReSoft.
Na postu vystřídala dosud vládnoucí recuiterku roku 2019 Petru Nulíčkovou a stala se třetí vítězkou kategorie. Porotu zaujala svými nápady a projekty, kterými optimalizovala proces náboru ve firmě a dokázala pozvednout nábor do strategické roviny v rámci společnosti a to vše se zaměřením na pozitivní zkušenost kandidátů. Zároveň vykonává celou řadu činností se společenským přesahem, které nesou dobré jméno celému HR odvětví. „Moc si ocenění vážím, byl to pro mě sen a to větší mám radost.“ uvedla vítězka po přijetí ceny.
Po krátkém poděkování sponzorům, vítězům a realizačnímu týmu byl online galavečer ukončen. Přestože se tentokrát výhercům nedostalo živého potlesku od diváků, byla jejich radost z výhry a možnosti osobního převzetí ceny i přes respirátory znatelná. Celý záznam galavečera, který trval hodinu a půl, můžete zhlédnout zde.
Přestože se online vyhlášení soutěže povedlo, organizátoři doufají, že příští ročník bude možné opět uskutečnit za přítomnosti publika. Na Facebooku Recruitment Academy již najdete fotogalerii z galavečera. Sledujte dále náš Facebook a LinkedIn, kde se v příštích měsících objeví rozhovory s vítězi 6. ročníku soutěže a spoustu dalších aktualit a zajímavostí.
Chcete získat podrobnější náhled do vítězných projektů a získat inspiraci pro vaše vlastní HR marketingové aktivity? Připojte se 4. května k 2hodinovému online kurzuAnalýza výherců a finalistů Recruitment Academy Awards. Kurzem vás provede sám Blake Wittman a pomůže vám lépe pochopit, proč přesně tyto projekty zvítězily. Ukáže vám, co fungovalo dobře, co naopak ne a jak tyto nápady implementovat do vašich vlastních strategií. Kurz je v angličtině. Více najdete zde.