RA Awards ocenily společnosti s inovativním HR marketingem před rekordním počtem diváků
- Autor článku Kateřina Wendeling
Více než 70 společností a 100 projektů se utkalo v 7. ročníku Recruitment Academy Awards o prestižní ocenění v HR marketingu. Na předních příčkách se umístilo celkem 8 firem, z toho dvakrát bodoval Budějovický Budvar.
Ve čtvrtek 21. dubna se po 3 letech konal slavnostní galavečer před zraky diváků, kteří naplnili divadelní sál v prostoru Jatka78 a vytvořili nový milník největšího počtu diváků na galavečeru v historii. Celkem se jich sešlo téměř 300. Vyhlašování bylo provázeno jasným nadšením publika, emocemi vítězů a chutí se znovu setkávat. Večerem provázela moderátorka CNN Prima News, Soňa Porupková. Ta diváky provázela nejen kategoriemi, ale i okomentovala jednotlivé projekty. Celkem měli diváci možnost čerpat inspiraci z 35 ukázek nejlepších projektů vybraných odbornou porotou složená z desítek odborníků v HR, recruitmentu a marketingu.
Úvodní řeč si vzal na starosti José Kadlec
Jako první se po boku moderátorky objevil José Kadlec, CEO Recruitment Academy. Ve své řeči upozornil na stále vyšší kvalitu přihlášených projektů a poděkoval partnerům a divákům za jejich prezenční účast, z nichž někteří přijeli na předávání až z Ostravy. Pojďte se podívat, jaké projekty bodovaly mezi odbornou porotou, které video rozesmálo celý sál a kdo si odnesl prvenství v pomyslné královské kategorii Recruiter roku.
Pracovní inzerát roku
Jako první byli tradičně oznámeni vítězové v kategorii Pracovní inzerát roku. Odborná porota vybírala mezi téměř 30 projekty. Do 5 nejlepších se probojovaly společnosti Air Bank, Aktin, AVANTRO (Foxentry), Generali Česká pojišťovna a ConWare Solutions. Nejvíce bodů získal inzerát od společnosti AVANTRO (Foxentry). Inzerát přenesli pomyslně do pohádky o kouzelném start-upu, který byl “za devatero kolejemi, sedmero stravenkových krkavců a šestero orientálních vůní žižkovského tunelu”. Porotci hodnotili na základě srozumitelnosti, kreativity a tonality. Na 2. místě se umístila Air Bank a ConWare Solutions získali 3. místo.
Náborová kampaň roku
V této kategorii jsou projekty hodnoceny podle kreativity provedení, atraktivity pro kandidáty a celkové efektivity. Na pódium bylo pozváno 5 finalistů a mezi nimi Deloitte, Thermo Fisher Scientific, Lidl, Scuk.cz a Siemens. Na 3. místě se umístila společnost Siemens. Druhé místo si odnesl Deloitte. Prvenství v kategorii získala společnost Scuk.cz. Scuk do soutěže přihlásil kampaň, se kterou hledali nové vývojáře. Kampaň s nápaditými kreativami běžela na sociálních sítích 10 dní s rozpočtem 20 000 Kč a kandidáty vedla na landing page přímo pro vývojáře. Celkem přijali díky kampani 2 kandidáty.
Referral program roku
Referral program může být jedním z nejsilnějších zdrojů kandidátů. To letos znovu prokázalo 5 nejlepších projektů v této kategorii od společností Ataccama, Slevomat.cz, Betsys, Foxconn a Heureka Group. Jednotlivá kritéria zahrnující výkon, kvalitu a kreativitu podle porotců nejlépe splnila společnost Foxconn Česká republika. Ve Foxconnu nabízí zaměstnancům odměnu za doporučení až 15 000 Kč. Loni program podpořili půlroční soutěží. Zaměstnanci dostali odměnu už ve chvíli, kdy kandidát absolvoval pohovor. Z doporučujících navíc každé 2 měsíce vylosovali 2 výherce poukázky na nákup na 5000 Kč. Celkem obdrželi za loňský rok z programu 509 CV's, z toho nastoupilo 294 kandidátů a odměnili 112 zaměstnanců. Na 2. a 3. místě se umístili Heureka Group a Ataccama.
Ceny do soutěže věnovali Edenred Česká republika i Welcome to the Jungle
Generálním partnerem 7. ročníku se stala společnost Edenred Česká republika. Vítězům ve 4 kategoriích věnovali bezplatnou implementaci cafeterie Benefity Café s firemním designem v hodnotě 80 000 Kč a Recruiterovi roku předali Edenred Card předplacenou na 5 000 Kč. Ceny předávali přímo zástupci společnosti včetně nového generálního ředitele Petera Hradiského. Také Welcome to the Jungle nadále podporují soutěž z pozice hlavního partnera a vítězům ve 4 kategoriích věnovali produkt Video Culture+ v hodnotě až 80 000 Kč. Vítězové 2. a 3. míst obdrželi předplatné Selflearningu a HR News od společnosti Ivitera, voucher na 50% slevu na odborné IT školení a vstupenku na degustaci vín od společnosti OKsystem nebo voucher na školení Digital HR Leaders 2.0 od Recruitment Academy. Kromě zmíněných cen dostali vítězové také zarámované certifikáty a skleněné trofeje.
Kariérní stránky roku - malé společnosti
Celkem 2 firmy si odnesly hlavní cenu za své kariérní stránky. Mezi malými společnostmi bodovali Scuk.cz (3. místo), Ataccama (2. místo) a Logex (1. místo). Kariérní stránky vývojářské společnosti Logex u poroty bodovaly kreativním zpracováním. Na hlavní stránce si totiž můžete zapnout rentgenový pohled a pohybem myši odkrývat úplně nový obsah. Kromě toho splňují také kritéria přehlednosti a zajímavosti. Najdeme zde rozhovory se zaměstnanci, ukázku aplikace, kterou vyvíjí, popis výběrového řízení, tech stack a sekci “S kým se potkáš na pohovoru?” s fotkami zaměstnanců. Nejlepší pětku firem doplnili Klikpojisteni.cz a škola Duhovka.
Kariérní stránky roku - velké společnosti
BENU Česká republika, Budějovický Budvar, ŠKODA AUTO, Amrest Coffee a ManGoWeb. Tak zněla jména top 5 firem s kariérními stránkami mezi velkými společnostmi. První příčku obsadil Budějovický Budvar. Na jejich stránkách najdou uchazeči až 100 potenciálních kolegů a jejich autentické výpovědi, které byly zcela v jejich režii. Benefity jsou kreativně pojaté na vlastní stránce, nechybí ani detailně popsané výběrové řízení a jako bonus šablona životopisu zdarma ke stažení. U každé pozice je navíc vzkaz od budoucího manažera. Na 2. místě se umístila agentura ManGoWeb, která vytvořila web pro Subterra a na 3. místo získala společnost Amrest Coffee.
Vítězné video v divácké kategorii rozesmálo celý sál
Během přestávky se mohli účastníci vyfotit ve fotokoutku, udělat si originální selfie kávu a pochutnat si na pestrém výběru pokrmů. Následovalo již potřetí v historii soutěže také divácké hlasování People's Choice v kategorii Kariérní video roku. Osvěžení a občerstvení diváci zhlédli 10 nejlepších videí vybraných porotou, aniž by znali jejich finální umístění. Jak už bývá zvykem, humor boduje, a tak se s absolutním přehledem stalo výhercem video od společnosti Effectix.com. I vítěz People's Choice obdržel skleněnou trofej a voucher na 2 Full Passy na kurz Digital HR Leaders 2.0 od Recruitment Academy.Kariérní video roku - malé společnosti
Následovala chvíle odhalení vítězných videí podle poroty. Mezi malými společnostmi se na prvních 5 místech objevily společnosti AV Media Events, Effectix.com, agentura Kofein, Vendavo a Heureka Group. V těsném souboji získalo 1. místo video od agentury Kofein. To v náborovém videu provází prostorami kanceláře a ukazuje lidskou stránku jejich práce. Nenápadně a chytře je také vidět spojitost nabízené kávy na začátku videa a názvem společnosti Kofein. Dynamickou atmosféru společnosti podtrhuje vhodně zvolená hudba, efektní vnořené popisky a příjemná atmosféra. 2. a 3. místo získali Effectix.com a Heureka Group.Kariérní video roku - velké společnosti
Podle kritérií kreativita, zajímavost a přehlednost hodnotili porotci i videa z velkých společností. Nejvíce bodů získali BENU Česká republika, Budějovický Budvar, Raiffeisenbank, Seznam.cz a ŠKODA AUTO. Na 1. místě se znovu umístil Budějovický Budvar, díky čemuž se stali poprvé v historii společností, co v jednom ročníku vyhrála dvě kategorie. V jednoduchosti a silné kvalitě je síla. To přesně se odráží v náborovém videu, které je zpracováno z pohledu lahve piva. Video vyniká záběry vysoké kvality, příjemným “hlasem lahve”, ukázkami z procesu výroby až po jeho servírování na stůl. Tečkou na konec je záběr na radostnou atmosféru mezi zaměstnanci a přípitek s jejich oblíbeným nápojem. 2. místo bylo uděleno společnosti ŠKODA AUTO a 3. místo společnosti Seznam.cz.
Recruiter roku
Vyhlašování vítězů bylo opět zakončeno královskou a jedinou individuální kategorií Recruiter roku. Ta byla vysílaná živě na sítě Recruitment Academy. Metodologii a popis výběru vítěze přišel na pódium představit Milan Novák, CEO společnosti GoodCall. I v této kategorii působila odborná porota složená mimo jiné z bývalých vítězů této kategorie. Renáta Balíková, vítězka z roku 2021, přišla osobně na galavečer předat trofej svému nástupci. Tím se stala Tamara Ksandrová, zkušená IT recruiterka z Ostravy. Porotu zaujala příklady úspěšné praxe díky a svojí invencí a progresivní práce s manažery i kandidáty. Tamara má zkušenost s náborem celého spektra pracovního trhu, nabírala na dělnické profese, bílé límečky, manažery i IT experty. Zároveň se zapojuje do společensky prospěšných projektů.
Kapela Electrophonix roztančila diváky na afterparty
Po poděkování a ukončení vyhlašování následovala afterparty v prostorném předsálí divadla. Zatímco vítězové poskytovali rozhovory na pódiu, na diváky opět čekalo občerstvení, drinky, příležitosti k networkingu a hlavně hudební doprovod od kapely Electrophonix. Netrvalo dlouho a kapela svým chytlavým pojetím slavných hitů nalákala velkou část účastníků k pódiu, kde se tančilo až do půl 1 ráno. Na cestě z galavečera si navíc všichni účastníci mohli vyzvednout dárek od Edenred - růži a poukázku na 1 000 Kč do Edenred Benefity Café.
Tím byl galavečer ukončen. I tento ročník soutěže překonal několik milníků a pomyslná laťka v HR marketingu se opět zvedla. A co teď? Prohlédněte si celou fotogalerii z události a sledujte dále sítě Recruitment Academy (FB, LI, IG), kde vás budeme informovat o dalších aktualitách v HR, recruitmentu a HR marketingu a hlavně o otevření registrací na další ročník soutěže.