10 nejlepších kariérních videí roku 2019
- Autor článku Zuzana Bártová
Kariérní video roku je tradičně nejoblíbenější kategorií Recruitment Academy Awards. Každoročně se sejde množství unikátních, originálních i jednoduše šílených videí. Do 5. ročníku se se svými kariérními videi přihlásilo celkem 34 společností. Mezi nimi nadnárodní giganti jako McDonald’s, Unilever, Starbucks, ale i domácí firmy, například rohlik.cz, Business Factory nebo Zonky.
Před odbornou porotou tak ležel nelehký úkol – vybrat ze všech nominovaných firem ty nejlepší. Základními hodnocenými kritérii byly kreativita včetně kvality zpracování, zajímavost – tedy předpoklad, že video vyvolá zájem u kandidátů, přehlednost a celková jasnost videa.
Přinášíme vám pohled na 10 nejlepších kariérních videí roku 2019.
ExxonMobil
Pražské business centrum ExxonMobil je jako obrovský včelí úl, který pomáhá zákazníkům po celém světě. A přesně tak se prezentuje i ve videu. Kombinuje v sobě obchodní výsledky, své mezinárodní složení nebo například možnosti vzdělávání a plány do budoucnosti. V kandidátech tak budí respekt a zvědavost na pozadí odlehčeného videa s prvky lehkého humoru.
Rohlik.cz
Společnost ve videu hledá posilu do IT týmu. Je plné reálných zaměstnanců a nechává diváka nahlédnout za oponu fungování tohoto online supermarketu. Jednotlivé scény jsou skvěle pospojovány a protkány nenápadným humorem, přitom ale neopomíjí zmiňovat i nutnost zodpovědnosti či týmového ducha.
Bierens
Dokáže být video náborové video právnické společnosti zábava? Bierens dokazuje, že ano. Produkci převzala agentura College Life Media, která na okázalé bitvě ukazuje, co je pro tým Bierens samozřejmostí: vzdělávání, koučink, učení se, vzájemná pomoc a podpora.
JTEKT
Hlavním hrdinou sportovně laděného videa automotive firmy JTEKT je Břéťa. Velmi profesionálně vypadající video se obejde téměř beze slov. Silně působí i závěrečný slogan „Máš tah na branku?“
Slevomat
Slevomat ve svém kariérním videu vsadil na herce, který sám možná je a možná není zaměstnancem Slevomatu. V úvodu působí rozverně až trochu bláznivě, úspěšně rozesmává zaměstnance v kanceláři a tím navozuje uvolněnou atmosféru celého videa. Přitom ale jasně a jednoduše vysvětluje, co práce obchodního zástupce obnáší. Pracovní nabídka oblečená do vtipného kabátu.
Lasvit
Lasvit v necelých 30 vteřinách ukazuje svou podstatu – propojuje tradiční sklářství s unikátním designem. Bez toho, aby poukazoval na konkrétní pozice, benefity nebo pracovní prostředí, probouzí u diváka zvědavost a motivuje ho k tomu, aby se sám chtěl stát součástí společnosti. Zaujme rychlý střih, hudba a zvolené záběry z různých pracovišť.
Bohemia Energy
V době, kdy se jazykové znalosti prezentují u většiny firem jako absolutní nutnost, přichází Bohemia Energy se svým jasným tvrzením: „úplně si vystačíme s češtinou a slovenštinou.“ Humor z předchozích videí zde střídá upřímnost a důraz na podnikové hodnoty.
BP LUMEN
Vítěz kategorie People’s Choice
Z videa sálá autenticita a vtip. Žádní herci ani velká produkce. Pouze donucený produkťák a jeho upřímná zpověď. Ve videu se zábavnou formou a s dávkou ironie dozvíte nejen, co společnost dělá, ale i co je náplní pozice.
Business Factory
Vítěz kategorie Kariérní video roku – malé firmy
Na české poměry unikátní interaktivní video, kde divák tvoří děj sám výběrem z nabízených možností. Prochází několika situacemi, které mají u kandidátů ověřit například jejich spolehlivost nebo kreativitu.
KPMG
Vítěz kategorie Kariérní video roku – velké firmy
KPMG svým kariérním videem cílí na mladé, začínající profesionály. A k tomu se uzpůsobili nejen vertikálním formátem videa s ideálním rozlišením pro sociální sítě, jazykem i záběry samotnými. Dávají jasně najevo, že nechtějí někoho, kdo hledá instantní a pomíjivý úspěch. To vše v moderním a inspirujícím tónu.