Jak najímat (nejen) náboráře na LinkedIn
- Autor článku Petra Vrbová
Jak už víte z mnoha našich článků a poznali jste pravděpodobně i na vlastní kůži, otevřených pozic přibývá, ale kandidáty je čím dál těžší zaujmout, natož je motivovat ke změně práce v této nejisté době. To se týká i náborářů. V dnešním článku jsme pro vás vybrali několik tipů, jak hledat na LinkedIn (nejen) náboráře do vaší firmy!
Hledejte podobné dovednosti v jiných průmyslových odvětvích
Věděli jste, že asi jen tři čtvrtiny nových náborářů na LinkedIn mají náborové zázemí. Zbylých 25 % pochází z trochu jiných oblastí, jako je třeba prodej, konzultantství aj. Z toho si snadno vydedukujete, že se jedná o lidi, kteří vědí, jak budovat vztahy s lidmi a jak je ovlivňovat. Při hledání náborářů se proto poohlédněte i mimo obor HR.
TIP! Pokud hledáte náhradu za odcházejícího náboráře, pokuste se ho ji/ho ještě přesvědčit k tomu, aby zůstal/a, a to díky těmto strategiím
Využijte práci na dálku ve svůj prospěch
Zajímaví talenti se nachází v různých koutech republiky, Evropy, světa, tak se zkuste neorientovat jen na lokalitu, kde sídlí vaše společnost. Vaši noví HR kolegové můžou mít v lokalitách, kde sídlí, naprosto jinou síť kontaktů. To vám může ve finále pomoci zefektivnit nábor.
Rozšiřte svůj dosah pomocí video marketingu
Tvoření krátkých videí je trendy a zábavné, a to i na LinkedIn. Zkuste to taky! Můžete je zveřejňovat na vašem firemním feedu. Řada náborářů je dokonce přikládá do Inmailů a pozvánek do kalendářů. Kandidátům tak ukážete svou lidskou stránku a svým vystupováním je můžete lépe přimět k tomu, aby si s vámi sjednali hovor nebo schůzku.
TIP! Přečtěte si také náš článek o tom, jak videodotazníky využívat !
Zkraťte náborový proces
Nabídky se náborářům kupí ze všech stran a při takové konkurenci si firmy nemohou dovolit postupovat pomalu. Pokud vyloženě nemusíte, zkuste celý náborový proces zkrátit třeba jen na 2, maximálně 3 kola včetně prvního předběžného pohovoru na telefonu.
TIP! Zapojte chatboty do pohovoru! Kandidáti se snadno dozví vše do potřebují, než přijdou na pohovor a vy se s nimi zaměříte už na důležitější věci.
Požádejte nováčky o refferaly
Když nabíráte do firmy nováčky, zkuste je poprosit o kontakty na náboráře, kteří se je souběžně s vámi pokoušeli kontaktovat. Stačí celou zprávu předat ve smyslu: “Vážíme si toho, že jste přijal/a naši nabídku. Podělte se s námi o vaše zážitky s recruitery, se kterými jste byl/a před námi v kontaktu. Kdo z nich byl z Vašeho pohledu nejpůsobivější?”
Držíme vám pěsti při hledání nejen náborářů, ale také kandidátů z jiných odvětví. Nezapomeňte si při rozšiřování své profesní sítě přečíst článek Linkedinologisty, Josého Kadlece, který s našimi čtenáři sdílel trik, jak “okašlat nový limit na 100 LinkedIn pozvánek TÝDNĚ”.