Zapojení chatbotů při onboardingu
- Autor článku Petra Vrbová
Onboarding je klíčovým krokem při náboru zaměstnanců, při kterém si noví zaměstnanci vytvářejí první dojem o organizaci, do které nastupují. Získávají potřebné znalosti, seznamují se s firemní kulturou, prostředím a novými kolegy. Pokrok v technologiích a jejich zapojení při onboardingu může celý proces zefektivnit a usnadnit. O tom, jak využít chatboty v recruitmentu jsme psali zde. V dnešním článku se podíváme na to, jak chatboty využít konkrétně při onboardingu.
Chatboti - chytří roboti
Chatboti mohou novým zaměstnancům zajistit hladký průběh onboardingu. Disponují totiž schopností konverzovat a zopovídat dotazy, které se týkají například vyplňování vstupních dokumentů atd. Obrovskou výhodou chatbotů je eliminování lidských chyb a rychlé vyhledávání informací, protože mohou okamžitě v systému vyhledat jakýkoliv soubor nebo informaci a jsou tak mnohem rychlejší než lidé.
Možnosti využití chatbotů
Vybrali jsme pro vás několik možností, jak díky chatbotům vytvořit mnohem efektivnější proces nástupu zaměstnanců.
1. Shromažďování dokumentů a podpisů
Chatboti jsou schopni nového zaměstnance přivítat a předložit mu všechny formuláře, které je nutné vyplnit. Mohou shromažďovat také elektronické podpisy, takže nový zaměstnanec může tímto způsobem podepsat i smlouvu. AI dokáže nejen generovat formuláře z dokumentů a šablon, ale také je personalizovat přímo pro daného zaměstnance. Dále si mohou chatboti požádat o jakékoliv standardní dokumenty jako např. doklad totožnosti, diplomy a dokáží z nich vyčíst potřebné informace.
TIP! Stále více recruiterů oceňuje existenci nových technologií při náboru zaměstnanců. Přečtěte si, jak lze využívat třeba videodotazníky,
jak realizovat assesment centra online, nebo jak budovat employer branding na TikTok.
2. Zodpovídání dotazů
S umělou inteligencí se z onboardingu stává něco jako samoobslužný proces, který pomáhá se seznámením se s firemní kulturou, prací a zásadami práce. Tato funkce může být užitečná především novým zaměstnancům, kteří by se jinak s položením otázky ostýchali. Může se jednat například o otázky, které se týkají čerpání dovolené, práce na dálku, zvýšení platu atd. Tato myšlenka je vhodná nejen pro nové zaměstnance, ale i zaměstnance stávající, kteří potřebují nalézt odpověď a především šetří čas personalistům.
3. Analýza zpětné vazby
Jednou z nejdůležitějších procesů nástupu je získání zpětné vazby od zaměstnanců. Vzhledem k neustálým změnám v HR trendech se klade větší důraz na rozmanitost a inkluzi, spokojenost a duševní zdraví zaměstnanců. Personální oddělení se snaží naslouchat zaměstnancům a AI může pomoci tuto zpětnou vazbu shromažďovat a analyzovat. Chatboti mohou požádat nové zaměstnance o poskytnutí jejich prvních dojmů a dotazovat se na jejich názory a podněty ke změnám.
4. Pomoc s integrací do firemních IT systémů
Chatboti nejenže dokážou pomoct s integrací do firemních systémů, ale rovnou nově příchozím zaměstnancům automaticky vygenerují nové účty a profily na různých platformách a firemních sítích. To ušetří čas všem a hlavně umožní novému zaměstnanci zapojit se do pracovního procesu co nejdříve.
Doufáme, že se nám podařilo vám lépe nastínit výhody a základní funkce chatbotů při procesu onboardingu a třeba tyto chytré roboty také ve vaší společnost implementujete. Pozor, nezapomeňte pečovat i o své stávající zaměstnance. Přečtěte si naše tipy, jak na to! Napište nám na našich sociálních sítích, co vy a technologie v náboru! Najdete nás na Facebooku a LinkedIn.