Hospodářské noviny 4.5. 2015 | Jak na nábor u start-upu: Chytře využít sociální síť
- Autor článku Zuzana Bártová
Start-upy nechtějí investovat do náboru, ale potřebují špičkové specialisty. Jakým způsobem oslovit ty pravé kandidáty například prostřednictvím sociálních sití, prozrazuje Josef Kadlec a Blake Wittman ze společnosti Goodcall v článku Hospodářských novin.
Jednou z možností je inzerovat na specializovaném pracovním portálu Startupjobs.cz. Další možností je rozhodit svou nabídku po sociálních sítích. "Pro ty nejlepší lidi si musíte sáhnout sami. Můžete k tomu použít sociální sítě včetně LinkedInu, Facebooku, ale pro skupiny profesionálů, jako jsou designéři, grafici nebo programátoři, fungují i další specializované služby jako GitHub, Dribbble, Bitbucket, Behance a podobně," vyjmenovává Josef Kadlec, spoluzakladatel personálně poradenské agentury GoodCall.
Jeho kolega Blake Wittman upozorňuje, že důležité také je, jak se start-up prezentuje a jestli dokáže špičkové kandidáty zaujmout. "Natočte například krátké video, kde ukážete vaši kancelář i kolektiv, a především potenciálním kandidátům nabídnete zajímavý vhled do vaší firmy," radí Wittman. "Vytvořte také atraktivní kariérní stránky společnosti, buď na LinkedInu nebo přímo na vašem webu. Mluvte o smyslu vaší práce a o budoucích cílech podniku, tím můžete zaujmout mladší generaci, kterou právě toto zajímá víc než jen podíl a trhu a zisky," dodává Wittman.