Menu

Rozhovor s Janou Hornovou, Senior RPO Consultantem v GoodCallu

 Jana Hornová, RPO konzultantka a ambasadorka společnosti GoodCall, přijala pozvání do našich HR mixer rozhovorů! Zajímalo nás, jak se dostala do GoodCallu, co jí na její práci nejvíce baví, jakým pracovním výzvám čelí a jaké jsou její plány v ambasadoringu. Příjemné čtení!

 Jano, na vašem FB profilusamu sebe definujete následovně: “Workoholička, která jede na maximum. Mám hlavou plnou snů a nápadů. Pracuji jako headhunter a blogger/influencer. Dělám to, co mě baví a užívám si momentů, i když už mi dávno není dvacet.... Miluji kytky, kafe, kabelky, auta a hafany.” Než se pustíme do rozhovoru o vaší práci Recruitment Process Outsourcing konzultantky, prozraďte nám, jak a jestli v takovém kvantu aktivit vůbec máte prostor odpočívat?

Máte pravdu, aktivit mám hodně. Nejsem ten typ člověka, který si dokáže představit den na pláži a nedělat nic. Mám ráda být v neustálém zápřahu, což neznamená, že bych neuměla odpočívat, učím se to. Ano, přiznávám, je to něco na čem pracuji a vím, že se musím naučit opravdu „vypnout“. Relaxuji při svých aktivitách se psem, při psaní blogu i nad šálkem kávy. To jsou momenty, které mě dokáží nabít.

 

Teď už k recruitmentu. Jak jste se dostala do GoodCallu a co vás přimělo k tomu, abyste se věnovala právě oblasti náboru?

Když se podíváte na celou mou pracovní „cestu“, zjistíte, že recruitment se mnou byl od počátku mé kariéry. Tehdy to byla obrovská náhoda. Věděla jsem, že se chci věnovat zajímavému oboru, který je spojen s lidmi a komunikací a tak nějak mám i ten správný „čuch“ na lidi. Proto hledání talentů bylo tou správnou volbou. Pracovala jsem u top headhunterských společností (v jedné z nich mi šéfoval Blake) a postupem času jsem se přesunula do interního HR.  Defacto před rokem a několika měsíci mi do cesty vstoupil GoodCall a otevřela se mi možnost spolupráce v RPO týmu, což mi přišlo zajímavé. Nejen díky široké škále projektů, ale líbila se mi i možnost neustále vzdělávání díky RA. No a tak jsem tu.

 

TIP: Přečtěte si rozhovor s Marcelou Moravcovou, Managing partnerem GoodCallu v Hradci Králové. Dozvíte se třeba to, jak vypadá thr práce ve Východočeském kraji. 

 

Co vás na práci v RPO baví nejvíce a co byste označila jako svůj největší úspěch v této roli?

Miluju rozmanitost! Nejsem ten typ člověka, kterého uspokojuje práce od - do a rutina. Baví mě předávání zkušeností, poznávání firemních kultur a neustálé posouvání tohoto oboru kupředu. Možná to zní jako klišé, ale každého umístěného kandidáta, který je spokojený a funguje to na obou stranách, beru jako úspěch a i po mnoha letech mě tento pocit baví. Nicméně u současného klienta se nám za rok podařilo sestavit tým, který do sebe dokonale zapadá jako puzzle. Lidé z různých oborů a dokonale si sedli i lidsky a fungují báječně.

 

Jaké jsou největší výzvy, s nimiž se setkáváte v práci RPO, a jak se s nimi vypořádáváte?

Určitě to je nastavování komunikace a vyjasnění představ požadavků hiring manažerů, kteří jsou mimo ten náš HR svět. To je u každého projektu základní kámen a musí se pevně ukotvit. Mám štěstí na to, že to ve většině případů funguje a pokud ne, hledám cestu, která usnadní práci manažerovi a bude pro něj celý proces náboru příjemnější.

 

Jaká byla vaše největší výzva při práci s firmou s odlišnou firemní kulturou, například s Vaším současným klientem, Siemens?

Musím říci, že Siemens je ukázkovou firmou, kde funguje pořádek a pravidla a to ctím i já. Ovšem největší výzvou bylo nastavení timingu s německými kolegy. Ze začátku si dávali na čas s feedbacky na kandidáty a já jim vysvětlovala, že náš pracovní trh je jiný a musíme běžet rychlostí geparda a reagovat opravdu rychle, ovšem ne na úkor kvality. Což mi připomnělo jednu hezkou zpětnou vazbu od manažera, který mi napsal: „Ty nemáš tempo geparda, ale rychlost světla“.

 

Jakou radu byste dala nováčkovi v oboru RPO, jak si nastavit spolupráci s firmou a jak si zvyknout v novém prostředí?

Je to velmi individuální. Důležitá je komunikace. Ptejte se na vše, co vás zajímá, jak to ve společnosti funguje a naopak sdělte to, co nabízíte vy a váš pohled na danou věc. Každý klient je jiný a je třeba si na začátku nastavit způsob komunikace, jak často si budete dávat update, jakým způsobem (mailem, ATS) atd. Možná to po nějaké době změníte, ale začátek je velmi důležitý na vychytání chyb a zjištění potřeb manažerů. Jednomu vyhovuje update jednou týdně po telefonu, jiný manažer chce detailnější informace emailem. Stejně tak pokud zjistíte, že něco nefunguje, nečekejte o dalšího updatu, ale jednejte ihned. Předejdete problémům a zbytečným komplikacím.

 

Jakou roli hraje komunikace v RPO a jakými způsoby ji udržujete v rámci spolupráce s klienty?

Komunikace je jednoznačně na prvním místě, ať už je to klient nebo kandidát, vždy se snažím i po ukončení spolupráce být s klientem v kontaktu. Je fajn se jednou za čas připomenout, poslat pozdravy, případně zajít na kávu. Nikdy nevíte, kdy se vaše cesty opět potkají. Navíc každá setkání vám vždy něco přinesou.

 

Jste také aktivní na sociálních sítích a blogujete. Co vás přimělo blog zakládat a jakým tématům se věnujete?

Blog jsem si založila v době, kdy začalo psaní recenzí na internetu. Tehdy jsem psala pro jeden portál a moje kamarádka mi řekla, proč si vlastně nezaložím svůj vlastní blog. Věnuji se lifestylu. Mimo kosmetiky u mě najdete recenze testování aut, módu a zkrátka takové moje životní moje momenty. Blogování je takový můj relax, kreativní prostor, který mě baví, i když se přiznám, nemám na něj v poslední době moc času.

 

GoodCall ve firmě začal s ambasadoringem, kterého jste se stala součástí. Co vás motivovalo stát se ambasadorkou a jakými způsoby byste chtěla pomáhat a inspirovat komunitu HR profesionálů?

Motivace u mě byla jasná. Opět naučit se něco nového a být kreativní trošku v jiném směru. Ono to zní jednoduše být ambasadorem a vlastně propagovat značku, kterou máte rádi. Ale je za tím obrovský kus práce a já jsem velmi vděčná za podporu, kterou v GoodCall máme, za tréninky, školení a vzájemnou podporu. HR profesionálům bych chtěla více přiblížit práci v RPO, to proč využít našich služeb, a nebo naopak se přidat do našeho týmu, pokud zrovna budeme hledat nového kolegu.

 

Jaké jsou vaše plány jako ambasadorky GoodCallu a jaké konkrétní aktivity byste chtěla uskutečnit v blízké budoucnosti?

Nejenže bych ráda zvýšila dosah díky své síti, kterou mám a propojila ji s tou GoodCall, ale chci posílit i brand a možná vymyslet i nějaký zajímavý projekt nebo networkingovou akci.

 

A na závěr nám prozradte, jaké jsou vaše oblíbené nástroje a technologie, které používáte v práci RPO, a jak jste se s nimi naučila pracovat?

Budu se asi opakovat jako většina kolegů, ale je to Linkedin, který přináší spousty možností a veřte, že o tom něco vím, protože jsem začínala v době, kdy jsme LinkedIn neměli, jinak ATS a někdy stačí zvednout jen telefon.

 

Poslední aktualizace úterý, 11 duben 2023 13:32
Petra Brabencová

Petra Brabencová

 

email: petra.brabencova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

 

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz