Záznam webináře: Největší výzvy současného digitálního recruitmentu a jejich řešení
- Autor článku Kateřina Wendeling
Podívejte se zdarma na záznam webináře Největší výzvy současného digitálního recruitmentu a jejich řešení! Dozvíte se, jakými metodami náboru prorazíte na dnešním konkurenčním trhu, jaké jsou nové nástroje a techniky v recruitmentu, jak obsazovat nejobtížnější pozice a mnoho dalšího. Celým webinářem vás provede José Kadlec.
Zajímají vás změny v náboru? Čtěte dále! Dozvíte se, jak můžete překonávat výzvy současného recruitmentu, který se přesunul do onlinu.
Změny v náboru
Situace není pro firmy z personálního hlediska jednoduchá, přesto místo inovací častokrát stále spoléhají na „osvědčené“ metody náboru, které však pomalu přestávají fungovat. Recruitment by rozhodně měl sledovat náborové trendy a snažit se jim přizpůsobit.
Pořádná příprava je základ
Ujasněte si, s kým vlastně v náborové kampani komunikujete. Mluvíte jazykem cílové skupiny? Udělejte si předem průzkum, jak vůbec cílová skupina firmu vnímá. Díky tomu můžete uchazeče zaujmout už na prvním řádku inzerátu.
TIP: Přihlaste se na kurz Tvorba fungujících pracovních inzerátů s Matějem Matolínem.
Nábor na sociálních sítích
Dostaňte se potenciálním zaměstnancům pod kůži. Prostřednictvím sociálních sítí může firma dlouhodobě působit na tisíce potenciálních zaměstnanců. Denně komunikovat kousek svého příběhu. Být aktuální, odpovídat na případné dotazy a postupně budovat vztah s cílovou skupinou. Stačí několik reakcí, komentářů nebo sdílení a dosah příspěvku se zvyšuje. Dosah se dá podpořit i cílenou reklamou. Zajímavé informace se tak dostanou k potenciálním zaměstnancům samovolně.
Nábor přes Facebook
Využijte sílu Facebooku a zaujměte uchazeče hned na začátku. Buďte originální. Zpracujte poutavou grafiku s úderným textem a CTA prvky. Uchazeč se po prokliknutí dostane na webové stránky, kde bude mít všechny informace k pozici, které potřebuje. Oblíbenou formou je i propagace náborového videa, kde se kreativitě meze nekladou. Sdílejte na Facebooku firemní stories. Díky nim může kandidát vaši firmu lépe „poznat”. Velkou výhodou Facebooku je, že ho má opravdu drtivá většina lidí v ČR, napříč věkovou kategorií.TIP: V HR marketingu se můžete inspirovat od vítězů soutěže Recruitment Academy Awards v rámci video rozhovorů Winning Insights .
Nábor přes LinkedIn probíhá trochu odlišně než na Facebooku. Na LinkedInu se pohybují hlavně HR specialisté, kteří si vytipovávají určité lidi, které posléze oslovují s nabídkou a i se je třeba snaží přetáhnout od jejich současného zaměstnavatele. Nábor tak nemá příliš cenu dělat formou nějakého propagovaného příspěvku. Oproti Facebooku má LinkedIn jednu nevýhodu, a to že u nás nevyužívá dostatek lidí. Situace se ale postupně zlepšuje. A i s menším počtem uživatelů se na něm dají najít opravdu kvalitní uchazeči, napříč obory.
Instagram se stal mocným nástrojem. Ve své práci ho využívají nejen marketingová oddělení, ale také personalisté! Je to čím dál rozšířenější náborová platforma. Na Instagramu se skvěle vytváří image firmy, a proto je to také ideální platforma, na které můžete sledujícím představit každodenní život ve společnosti, vzhled interiérů, složení kolektivu, firemní projekty a podobně. Aby toto kouzlo fungovalo, měl by váš firemní profil opravdu odpovídat realitě. Oproti LinkedInu, Instagram používá méně formální jazyk. Nebojte se ho využít jako náborový nástroj. Díky Instagramu si vaše firma může získat sympatie a přilákat nováčky! Podívejte se, jak s Instagramem pracuje společnost GoodCall, která dává každý měsíc prostor svým pobočkám.
TIP: Recruitment Academy pro vás připravila další webinář ZDARMA. Na webináři se potkáte se Zdeňkem Bajerem, který s vámi probere automatizaci v náboru. Dozvíte se praktické příklady, které vás ve vaši práci posunou k větší efektivitě.
Způsoby, jak zaujmout kvalitní kandidáty se nám stále rozrůstají. Přečtěte si, jaké další originální způsoby můžete v náboru využít.