×

Upozornění

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 360
Menu

RA Awards se mění. Jako český HR marketing

  • Autor článku  

Český trh práce se stále vyznačuje velmi nízkou mírou nezaměstnanosti. Pracovních míst je více, než kvalifikovaných kandidátů a boj o zaměstnance vrcholí. Pokud nepatříte mezi HR profesionály pracující ve společnosti, které uchazeči o práci sami zasílají životopisy, musíte být stále ve střehu a vytvářet dlouhodobou náborovou strategii se stejný úsilím, jako budovat co nejsilnější značku zaměstnavatele.

Ať už se jedná o jakýkoliv formát propagace vašich volných pracovních míst (video, webové stránky, textové inzeráty a další), originalita a autentičnost jsou klíčovými prvky HR marketingu v roce 2018. V aktuální situaci, kdy si možní kandidáti sami vybírají, jaká firma je pro ně zajímavá, není prostor pro pochybení. I proto se Recruitment Academy již počtvrté rozhodla ocenit ty nejkreativnější projekty HR marketingu na českém trhu práce.

Již od roku 2015 společnost Recruitment Academy vybírá ta nejlepší kariérní videa a kariérní webové stránky, které české společnosti veřejně prezentují a za tu dobu registruje téměř 100 přihlášených projektů. Letos se soutěž RA Awards rozšířila o další tři kategorie – pracovní inzerát roku, náborová kampaň roku a recruiter roku. Výrazné změny naleznete také v porotě soutěže, která již nečítá pouze Akademickou radu RA, ale také odborníky z oboru HR a marketingu (jedná se například o Jindřicha Fáborského, pořadatele Marketing festivalu nebo Jana Klusoně, šéfa kariérního showroomu Proudly). Při volbě vítězů mají tradičně hlas také držitelé zlaté medaile z předešlého ročníku soutěže – letos se jedná o ČEZ, Symbio, Zelenka Translations a iRecruit.

Boj o kandidáty vrcholí. Je třeba, aby se společnosti odklonily od klišé a zažitých formátů oslovování kandidátů a představily něco, co je výrazně odliší od konkurence a zajistí jim pevné postavení na trhu práce. Budování značky zaměstnavatele – to je dlouhodobý a náročný proces, který lze uskutečnit pouze vytrvalostí a kvalitně vytvořenou strategií. Uchazeče o zaměstnání v roce 2018 zajímá nejen to, jaký plat a benefity ve vaší společnosti získají, ale také stabilita společnosti, její pověst coby zaměstnavatele, společenská zodpovědnost firmy, přístup k vzdělávání a rozvoji zaměstnanců, nálada v týmu a další aspekty pracovního života, které se ještě před pár lety mohly zdát pouze vedlejším rozhodovacím prvkem při výběru práce.

Prezentovat veškerá pozitiva vaší společnosti tak, aby se jednalo o vkusný a lákavý formát, aniž byste kandidáta znudili, není snadné. Může se jednat o poutavě psané pracovní inzeráty, kreativně pojatá náborová videa, propracovaný web společnosti nebo konkrétní osobnost, která během několika minut telefonického rozhovoru dokáže i nejnáročnější kandidáty přesvědčit, že chtějí změnit práci. Stejně rychle, jak kandidáta můžete zaujmout, jej ale můžete i ztratit. To platí pro všechny formáty náborových aktivit – nejkritičtější je však tzv. pravidlo 10 vteřin (tedy doby, za kterou kandidáta buď zaujmete nebo bez zájmu odejde) na webových stránkách společnosti a u psaných pracovních inzerátů.

Může se i vaše firma pochlubit originální náborovou strategií nebo recruitery, kteří pro vaši společnost vybudovali pevnou základnu zaměstnanců? Do soutěže je možné se zaregistrovat do 30. září 2018 včetně a stejně, jako v předešlých ročnících, i letos se soutěží o hodnotné ceny. Více informací a registrační formulář naleznete na webu https://raawards.cz/

Poslední aktualizace úterý, 09 duben 2019 13:05

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz