Microsoft kupuje LinkedIn. Jak to ovlivní recruitment podle Mühlfeita a Kadlece?
- Autor článku Zuzana Bártová
Společnost Microsoft ohlásila akvizici sociální sítě LinkedIn ve výši 26 miliard amerických dolarů, čímž se tato transakce zapsala do největší transakce historie Microsoft vůbec. LinkedIn je v mnoha oborech standardem pro recruitment. Co může tato operace znamenat pro budoucnost používání této sítě?
Zeptali jsme se bývalého šéfa Evropského Microsoftu Jan Mühlfeita a prvního LinkedInem certifikovaného recruitera a notoricky známého LinkedIn ambasadora Josefa „josé“ Kadlece, jehož LinkedIn profil patří aktuálně mezi top 100 nejsledovanějších profilů na světě.
Jan Mühlfeit:
"Co tam není, co já čtu mezi řádky a co může být velmi zajímavé a možná stejně důležité jako integrace do klíčových cloudových produktů je to, že na LinkedInu je spousta mladých lidí. Co se týče mladé generace, ta tolik Microsoft nepoužívá. Když jsem já odcházel z Microsoftu před rokem a půl, tak jsem doporučoval, že se musí posílit to, jak se vůbec se studenty, žáky a obecně mladou generací pracuje, protože Microsoft tomu věnuje dost prostředků a je to rozdrobeno do několika divizí. A LinkedIn, to je zajímavá věc, která může tu mladou generaci Microsoftu přinést.
A ta druhá věc je vlastně to, že z LinkedInu se pomalu stává nejen sociální síť, ale že se z toho bude stávat nástroj na celoživotní vzdělávání, které je velmi důležité. Například to, co děláme my v Recruitment Academy, tedy využívání disruptivní technologie, já často ještě hovořím o disruptivní generaci. To znamená, že mladá generace umí daleko lépe využívat technologie než ta stávající generace.
Myslím, že tuto transakci mohu hodnotit velmi pozitivně."
Josef „josé“ Kadlec:
"Prvně bych upozornil, že transakce ještě nebyla schválena regulatorními orgány, takže ještě není finální. Já jsem v tomto pragmatik a ptám se především na to, jaký to bude mít vliv i na náš současný byznys, protože LinkedIn je pro nás významným zdrojem kandidátů. Měl jsem trochu tušení, že se něco stane, protože akcie LinkedInu byly významně nízko.
Myslím, že tato transakce by mohla díky integraci do různých produktů jako MS Explorer, Skype, Office a další přinést ještě větší rychlost akvizice nových uživatelů. A to by byla dobrá zpráva pro všechny, co LinkedIn aktivně používají.
Osobně jsem zvědavný ještě na to, jak se změní samotný vývoj LinkedInu. V poslední době je hodně „zabugovaný“. Facebook v tomto hraje úplně jinou ligu – různé formáty reklam, vyladěný interface na desktopu i mobilu a za racionální cenu za PPC reklamy. Na druhou stranu nemá to, co má LinkedIn a to profesní data. A to je důvod, proč i v recruitmentu budeme stále multiplatformní, i když jedna síť může mít dominanci podle toho, jaké pozice obsazujete."
Celý rozhovor naleznete na portálu Management News.