7 tipů, jak budovat lovebrand
- Autor článku Petra Brabencová
Lovebrand. Co to vlastně znamená? Lovebrand je značka, kterou lidé nejenom milují, ale i s ní názorově souhlasí a rezonují s její hlavní myšlenkou. Lovebrandy mají schopnost oslovit své zákazníky na hlubší úrovni, což vytváří oboustrannou loajalitu a zajišťuje, že se zákazníci/klienti budou vracet.
Budování lovebrandu:
Stanovení jedinečné identity
Každý lovebrand má něco, co ho dělá unikátním. Musíte identifikovat, co je tím, co vaši značku odlišuje od konkurence. Je to kvalita produktů, mimořádný zákaznický servis nebo tíhnutí k udržitelnosti? Definování vaší identity je prvním krokem k budování lovebrandu.
Poslání a hodnoty
Je klíčové, aby vaše poslání a hodnoty byly jasně komunikovány a odrážely se ve vaší práci. Tímto způsobem vytváříte spojení s lidmi, kteří tyto hodnoty sdílejí.
Emocionální propojení
Lovebrandy vytvářejí emocionální propojení s lidmi. To neznamená pouze vyjádření vděčnosti za věrnost zákazníka/klienta, ale také aktivní naslouchání a reagování na zákaznickou zpětnou vazbu. Tím se lidé cítí být vyslechnuti a opečováváni.
TIP: Pomožte vaším zaměstnancům vylepšit jejich vůdčí dovednosti a využijte pomoci mentorů. Přečtěte si, jak mohou být prospěšní i ve vaší společnosti.
Příběh značky
Příběh je důležitou součástí budování lovebrandu. Má totiž schopnost zaujmout a lidé si vás lépe zapamatují. Hlavně pokud jde o příběh, který je inspiruje a se kterým rezonují. Vaše značka by měla mít jasně dané, co lidi bude spojovat s vaším produktem nebo službou.
Kvalita a spolehlivost
Vytvoření lovebrandu vyžaduje dlouhodobou kvalitu a spolehlivost. Lidé musí věřit, že vaše produkty nebo služby budou vždy na úrovni.
Zákaznický servis a reakce na zpětnou vazbu
Silný zákaznický servis je nedílnou součástí lovebrandu. Váš tým by měl být ochotný a schopný rychle reagovat na zákaznické potřeby a problémy. Důležité je také, abyste jako značka reagovali nejen na pozitivní, ale i na negativní zpětnou vazbu svých zákazníků. Pokud budete svým zákazníkům odpovídat, ukážete jim, že je komunikace obousměrná a vaše značka se s nimi snaží navazovat osobní vztah.
Pravidelná komunikace
Pravidelná komunikace s vašimi zákazníky je nezbytná. To může zahrnovat sociální média, email marketing a třeba psaní blogů. Důležité je zůstat s klienty ve spojení..
Příklady lovebrandů
Skvělým příkladem lovebrandů je třeba Kofola, Lego, Apple, IKEA, NILA nebo třeba motorky značky Harley, jejichž marketing je postaven na myšlence, že si zákazník nekupuje motorku, ale dobrodružství a svobodu na dvou kolech.
Jak poznat, že už je moje značka lovebrand
Lovebrandy mají silnou zákaznickou základnu, která je aktivně podporuje a propaguje jejich značku. Pokud vidíte, že vaši zákazníci nejen pravidelně nakupují, ale také mluví o vaší značce, doporučují vás svým přátelům a označují vás třeba na sociálních sítích v komentářích, to je silný signál, že se stáváte lovebrandem.
TIP: José Kadlec vrací s dalším knižním počinem. Jeho nejnovější kniha, nazvaná HR ROBO SAPIENS, vám změní pohled na budoucnost v HR.
Jaké to má výhody být lovebrandem:
Lovebrandy mají věrnou zákaznickou základnu
Lidé, kteří se emocionálně propojí se značkou, jsou ochotni zůstat s vámi i v situacích, kdy konkurence nabízí podobné produkty.
Větší cenová pružnost
Zákazníci jsou ochotni platit vyšší ceny za produkty nebo služby od lovebrandů. Emoční propojení a kvalitní zážitky vedou k tomu, že zákazníci vnímají vaši značku jako mnohem hodnotnější.
Inovace a růst
Love brandy mají tendenci přitahovat talentované zaměstnance a partnery, což vede k inovacím a firemnímu růstu.
Budování lovebrandu je dlouhodobý proces. Ale buďte trpěliví a soustřeďte se na dlouhodobé cíle. Odměnou vám budou zákazníci/klienti, kteří vaši značku budou milovat.