Menu

Vliv inzerce a aktivního oslovování kandidátů na podíl nezaměstnanosti v ČR

  

Stav nezaměstnanosti na území České republiky je středem zájmu nejen úřadu práce, který každý měsíc vyhodnocuje procentuální podíl, ale především náborářů. Ti musí umět efektivně reagovat na měnící se situaci, která je pod vlivem mnoha faktorů, ať se jedná o epidemii, válku nebo energetickou krizi. Náboráři využívají čím dál tím více externích zdrojů kandidátů, které trh nabízí. Dominují mezi nimi především pracovní portály, co poskytují platformu pro inzerci pracovních nabídek. Pojďme se podívat na význam pracovních portálů, možnosti a řešení někdy velice nepříznivých situací. 

 

TIP! Věděli jste, že dle dat Úřadu práce připadá na jednu otevřenou pozici procentuálně jeden “necelý” kandidát? Využívejte pracovní portály a zvyšte své šance na jeho získání!

Lákavé nabídky a pracovní portály

Co dělat, když zrovna aktivně neoslovujete všechny profily na LinkedIn? Dobře napsaný pracovní inzerát mnohdy řekne víc než pouhý telefonát nebo krátká zpráva v e-mailu. Kandidát má čas na research, kdy si přečte vše o vaši firmě, benefitech a pracovní náplni. Pozici můžete mít vyvěšenou přímo na svém webu, ale někdy je zapotřebí investovat i do publikace na pracovních portálech. 

 

Existuje mnoho placených variant jako jobs.cz, prace.cz, pracezarohem.cz, profesia.sk, dobraprace.cz, jenprace.cz, superkariera.cz, easy-prace.cz, inwork.cz, fajnbrigady.cz, bezpersonalky.com nebo startupjobs.cz, ale i těch bezplatných.

 

TIP! Věděli jste o novém pracovnímu portálu jobs.datacruit.com? Najdete tu přes 2 tisíce nových pozic v 19 oborech u předních společností jako je Rohlík, Footshop, Möbelix, CreativeDock a mnoha dalších! Mrkněte! Navíc uživatelé Datacruit ATS mohou na jobs.datacruit.com publikovat volné pozice zdarma!

 

Co-founder společnosti Datacruit, Zdeněk Bajer, se k nezaměstnanosti a jejímu vlivu na nábor říká: “Nezaměstnanost v ČR se stále drží na relativně nízké úrovni. Nicméně, čísla z trhu ukazují mírný pokles v počtu otevřených pracovních příležitostí, kde je zhruba o 15% méně otevřených pozic, než tomu bylo v první polovině tohoto roku. Řada společností začíná v důsledku energetické krize a vysoké inflace šetřit a pozastavují, nebo již zcela zastavili nábor nových zaměstnanců. Některé společnosti dokonce propouštějí a v důsledku toho se na trhu objevuje více volných kandidátů, což pociťujeme i ve větším počtu reakcí. Nicméně tady je nutno říct, že se jedná spíše o pozice s nižší kvalifikací. U pozic s vyšší kvalifikací, zejména v IT, je stále velký nedostatek kandidátů a nelze tak očekávat v příštích měsících záplavu jejich životopisů. Zajímavou příležitostí může být pro méně kvalifikované kandidáty možnost rekvalifikace, kterou nabízí například projekt ITjede.cz.”

Jak se připravit na možnou zhoršující se situaci?

Zhoršující situace je téměř nevyhnutelná, proto bychom se měli soustředit na její řešení co nejdříve. Jaké klíčové kroky pomohou k jejímu zvládnutí?

 

- V první řadě bychom se měli zaměřit na HR marketingové strategie. Špičkový inzerát může udělat dojem, ale nemusí být rozhodující. Zkuste svou firmu potenciálním kandidátům poodhalit pomocí správně mířené strategie. Zveřejňujte fotky a videa z firmy, aby kandidát věděl, jaká kultura u vás dominuje a jak by vypadal jeho tým.

 

- Zaměřte se na současné zaměstnance. Vnitřní mobilita zaměstnanců bývá mnohdy efektivnější než externí nábor. Pokud si všímáte, že některý zaměstnanec za chvíli na své pozici vyhoří, tak si s ním promluvte o možnostech jiných pozic, které máte zrovna otevřené.

 

- Nehledejte nutně full-time zaměstnance. Na trhu práce naleznete mnoho odborníků, kteří pracují částečně nebo v rámci konkrétních projektů.

 

- Pandemie měla pozitivní vliv na růst práce v podobě remote. Pro náboráře je to skvělá příležitost, protože už nemusíte kandidáty hledat v rámci jednoho regionu, ale klidně celého světa.

 

TIP! Kurz Matěje Matolína, který pojednává o kvalitním zpracování pracovního inzerátu může být trefou do černého! Zároveň si položte otázku - koho přesně hledáme? Na tohoto kandidáta byste měli cílit. Personifikované a konkretizované inzeráty dělají vždy lepší dojem a kandidát si v ideálním případě řekne - oni hledají přesně mě!

 


 

V současnosti bychom se měli soustředit na náborové strategie, které jsou konkurenceschopné a personalizované. Doufáme, že vám tento článek pomohl využít data o nezaměstnanosti k vytvoření náborových strategií, které vám přivedou kvalifikované kandidáty nebo se na ně alespoň začít soustředit.

 

 

Poslední aktualizace středa, 21 prosinec 2022 12:00
Petra Vrbová

Petra Vrbová

email: petra.vrbova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz