Byli jsme u toho – hvězda recruitmentu Greg Savage v Evropě
[autorem této reportáže je Andrea Romanská, Recruiter, GoodCall Brno]
V české a slovenské metropoli se 11. a 13. dubna uskutečnila konference Masterclass, organizovaná společnosti Engage Advisory, jejímž hlavním řečníkem byl Greg Savage, charismatický a velmi zkušený australský recruiter a influencer, který zaujal nejen svými znalostmi, ale také nadhledem, pokorou a vtipem.
Greg Savage je u protinožců považován za nejvlivnější osobu recruitmentu za posledních 60 let. V tomto odvětví se pohybuje již více než 35 let a mimo svoji domovinu si získal respekt po celém světě jako přední odborník v oblasti náboru a pravidelně vystupuje jako řečník na nejdůležitějších konferencích v tomto oboru. Očekávání od Masterclass byla tudíž veliká a dle reakcí zúčastněných rozhodně byla bezezbytku naplněna.
Greg si v rámci své přednášky položil otázku ohledně spolupráce mezi klienty a agenturami, personalisty a kandidáty a celkově se snažil zamyslet nad novými technologiemi a jejich přínosem v oblasti náboru. Stěžejním tématem a myšlenkou ale byl, pro některé možná překvapivě, osobní marketing.
„Udělej změnu před tím, než je nutná - a zamysli se!“ Ačkoliv pracujeme pod záštitou firmy, značky či jednotlivců, náš osobní brand je to jediné, co si v případě odchodu odneseme s sebou. Osobním brandem se pak myslí naše mediální stopa a naše pověst. Podle Grega tento zjevný fakt spousta recruiterů podceňuje a neřeší. Nabízí se tak otázka k zamyšlení - čím to je? Jedním z důvodů může být časová náročnost a letitá kontinuita. Výsledek naší networkingové a sociální práce se totiž neprojeví okamžitě, je to běh na dlouhou trať a je těžké setrvat v činnosti, která na první pohled nepřináší žádné výsledky. Je to stejné jako cvičení v posilovně. Tělo bolí a svaly se hned nevyrýsují. Ale s jistou dávkou trpělivosti a pravidelnosti se kýžený výsledek jednou dostaví. Ne každý ale vytrvá a stihne „nadcházející plavkovou sezónu - a o tom to je.
„Tvou největší překážkou není tvůj konkurent, klient či nová technologie… Tvou největší překážkou jsi ty sám. Ty musíš být lepší, než jsi byl včera. Tvá budoucnost se formuje od teď, od tohoto momentu.“
Pokaždé, když Greg hovoří o recruitmentu, je z něj cítit vášeň a nadšení pro tuto oblast. Jak sám říká, v dnešní době je lehké najít uchazeče, je ale velice obtížné je recruitovat, namotivovat je. V tom spočívá kouzlo dobrého personalisty. A právě zde je klíčový osobní marketing. Nezáleží na tom, jestli si svou značku buduje člověk v rámci korporátu nebo agentury. V obou případech je to potřeba. „Jak ale začít? Vážně budu muset používat všechny sociální sítě, o kterých se hovoří? To bude tolik hodin strávených u počítače…“ Podobné myšlenky se v jistý moment honily hlavou všem. Dle Grega je klíčem identifikace mé cílové skupiny, konkrétně pak jejich reakcí, chování a záměrů. Nemá smysl se rozptylovat jinou audiencí. Samotnému Gregovi to trvalo celých 7 let, než se dostal do australského povědomí…
Společná fotka - GoodCall'áci a Greg Savage
Ale co marketing a síla značky naší firmy? Ví kandidáti, že je naše společnost na trhu? Znají podrobně její služby? Pokud uchazeči hledají práci, jsou naše informace na předních místech v rámci Google search? Mohou se uchazeči s naší společností jednoduše spojit? A kdo v naší firmě je tou výraznou osobností, která v rámci své značky buduje i značku firmy?
Jak sám Greg zmiňuje - je to o dlouhodobé vizi, kontinuitě, kvalitním obsahu, který je sdílen s naší cílovou skupinou, je to o autentičnosti. Právě obsah našich sdílení je klíčový. Nemusíme se inspirovat pouze slavnými řečníky, stačí se rozhlédnout okolo. Odvahu našich kolegů a kandidátů vidíme kolem sebe každý den. V tomto oboru totiž obzvlášť platí, že nejdůležitější je osobní přístup, a to i přesto, že do něj čím dál tím více vstupují moderní technologie. Ty jsou samozřejmě skvělým pomocníkem, ale současně také významným narušitelem přirozené mezilidské komunikace, byť některé z nich mají přízvisko „sociální“. Sám Greg Savage to trefně shrnul v jedné větě:
„Moderní recruiter efektivně využívá technologie s lidským přístupem.“