Datacruit ATS integruje nový vzdělávací modul zahrnující obsah kurzů Recruitment Academy
- Autor článku Kateřina Wendeling
V dnešní době je MS Excel (nebo by měl být) dávno zapomenutým způsobem ukládání dat o kandidátech v rámci náboru zaměstnanců. Nahradily ho tzv. Applicant Tracking Systems (ATS), které jsou již dlouhou dobu hlavním aktérem v modernizování náborových technologií a neustále se vyvíjí v důsledku měnícího se prostředí na trhu a na základě nejnovějších business trendů.
Datacruit je jednou z firem, jejichž misí je eliminovat neefektivní technologie používané v rámci náboru zaměstnanců a nahradit je chytrým, lehce uživatelným ATS řešením. Tato česká firma byla založena v roce 2004 a je součástí skupiny GoodGroup společně s náborovou agenturou GoodCall a vzdělávací institucí Recruitment Academy.
Datacruit byl založen s cílem skrze náborové technologie, data a efektivitu zvyšovat produktivitu celé společnosti. CEO Datacruitu Zdeněk Bajer se v oblasti náboru pohybuje již od roku 2005. Jeho tým plný odborníků, kteří mají v oboru řadu let zkušeností, hraje naprosto klíčovou roli v úspěchu společnosti, která dnes bezesporu patří mezi přední dodavatele na trhu. Navíc, díky působení vedle dvou sesterských firem soustředících se na trh náboru, je Datacruit schopný reagovat na aktuální potřeby recruiterů a tak být v této oblasti inovativní.
Zvyšování kvalifikací recruiterů pomocí ATS
V blízké budoucnosti plánuje Datacruit implementovat zcela nový prvek do jejich ATS, který má opět potenciál způsobit malou revoluci ve využívání náborových technologií. Ve spolupráci s Recruitment Academy představí Datacruit na míru šité vzdělávací moduly skládající se z kurzů v oblastech, které se přímo týkají HR a náboru, například talent sourcing. Tento nový prvek je reakcí Datacruitu na nynější trend tzv. on-demand learning – nabízení okamžitého přístupu ke vzdělání připraveného na míru každému uživateli podle jeho potřeb.
Budoucnost Datacruit ATS vlastními slovy Zdeňka Bajera:
„Hlavním cílem vytvoření nového modulu je "nepřetržité vzdělávání" (anglicky continuous learning). Pracujeme na novém modulu v rámci našeho ATS, kde chceme výrazně lépe pracovat s uživatelskou základnou. Velmi intenzivně se zákazníkům věnujeme především v počáteční fázi spolupráce, ale uživatelé se v čase mění, stejně jako naše recruitment platforma, kterou neustále vylepšujeme. Chceme dosáhnout toho, aby všichni naši uživatelé platformu dobře znali a uměli efektivně využít celý její potenciál. Za tímto účelem budeme pravidelně informovat všechny uživatele o novinkách přímo v rámci aplikace, budeme vytvářet video tutoriály a obsah, který si uživatel bude moci kdykoliv zhlédnout přímo v aplikaci, případně pročíst a tak se stát efektivnějším a produktivnějším v dennodenní práci. Pomůžeme tak i našim zákazníkům v rámci onboardingu nových zaměstnanců.
Nedílnou součástí této vize je poskytnout našim zákazníkům a uživatelům možnost vzdělávat se i v jiných oblastech, které mají přímou souvislost s náborem nebo HR obecně. Plánujeme tak integraci s Recruitment Academy v podobě zpřístupnění online kurzů naším zákazníkům. Můžeme tak (A) individuálně pomoci jednotlivým recruiterům zdokonalit se a vzdělávat se v konkrétních technikách a dovednostech nebo (B) postavit zákazníkovi na míru šitou Akademii, která bude odpovídat přesně jeho potřebám.
Continuous / on demand learning je jedním z moderních trendů a tímto se mu chceme přiblížit.“
Přestože nábor je kritickou součástí každé firmy, bývají zavedené náborové modely často zastaralé. V dnešní době potřebují recruiteři využít nové, moderní způsoby, jak najít, zaujmout, oslovit a umístit kandidáty. Moderní recruiter v sobě musí mít kus markeťáka, obchodníka, kariérního poradce a zároveň být technicky schopný. Hlavním cílem Datacruitu je pomoct recruiterům zvýšit produktivitu v rámci celé organizace snižováním náborových migrén a překážek. Jedno je jisté, do budoucna je na co se těšit.