Rozhovor s Anetou Kořínkovou, RPO Account Directorem ve společnosti GoodCall
- Autor článku Petra Brabencová
Aneta Kořínková je RPO Account Director ve společnosti GoodCall a nedávno se stala jedním z interních ambasadorů. Mimo to provozuje vlastní webové stránky, píše blog a natáčí podcast. Dále se angažuje v neziskové organizaci Genixa. Zeptali jsme se Anety, odkud čerpá energii a jak nachází čas na tolik aktivit. Také jsme od ní dozvěděli, jak obecně vnímá ambasadorství ve firmách a čemu přesně se věnuje na svém webu EduMama.
Anet, pracuješ v GoodCallu jako RPO Account Director a nově ses stala také ambasadorkou společnosti. Svoji roli plníš opravdu poctivě a staráš se o mnoho aktivit. Co tě motivovalo stát se oficiálně ambasadorkou?
Vždy jsem byla takovým přirozeným ambasadorem GoodCallu, protože souzním s jeho hodnotami, nastavením a ve své práci vidím smysl. Tak proč se o to nepodělit? Zároveň si ráda hraji se sociálními sítěmi a všechny mé činnosti se ideálně doplňují. Když jsme se oficiálně pustili do ambasadorského programu, bylo logické, že budu jeho součástí a zároveň se snažím pomáhat i ostatním kolegům.
Jak zatím vnímáš svou roli ambasadorky a myslíš si, že ambasadorství ve firmách má výhledově potenciál?
Svoji roli vnímám naprosto přirozeně a tak si vlastně říkám, že bych nechtěla pracovat ve firmě, ve které bych nechtěla být ambasadorem. Snažím se lidem ukázat cestu, jak být v práci šťastní a spokojení, a proto bych měla jít příkladem. Myslím, že firmě můžete důvěřovat především díky jejím ambasadorům. Lidé budou vždy táhnout ostatní lidé mnohem více než značky. Proto vidím v ambasadorství velký potenciál.
Jsi také maminkou dvou holčiček a mimo práci v GoodCallu se věnuješ i svému webu EduMama, kde aktivně píšeš blogy a natáčíš Podcast o práci. Odkud bereš energii a čas na tolik aktivit? Jak se ti daří vše skloubit dohromady?
Často se mi to nedaří. Mám spoustu nápadů, plánů a aktivit, které bych ráda dělala, ale přesahují moje časové možnosti a tak si je ukládám do šuplíčku na někdy jindy. A jinak je to neustálé žonglování, plánování, přeskupování, přizpůsobování aktuální situaci a snaha vytvořit příště lepší systém, abych to zvládla. Mám ale možnost super flexibilní práce, takže si aktivity můžu různě naplánovat. Energii čerpám z projektů samotných, od inspirativních lidí a učím se více vypínat. Čím jsem starší, tím více oceňuji čas s rodinou, kamarády a v přírodě.
Mohla bys čtenářům přiblížit, kterým tématům se na EduMama převážně věnuješ?
Věnuji se především tématům z oblasti hledání práce. V úvodu mého blogu se můžete dočíst: “Pomůžu vám uspět na pracovním trhu.” A to je mým cílem. Pomáhat především maminkám uspět na pracovním trhu. Ženy to obecně na pracovním trhu nemají jednoduché ještě před dětmi. Nejdříve jsou moc mladé, potom možná budou mít děti, dále děti mají a pak jsou zase moc staré. S dětmi to ale opravdu chytne ty pravé grády a není to vůbec jednoduché. Nerada bych psala jen nějaké suché články o hledání práce. Snažím se psát více osobně své tipy, podělit se o své zážitky a dodat ženám více sebevědomí.
Mnoho maminek během mateřské dovolené začne podnikat nebo konečně najde směr, kterému by se chtěly věnovat. Bylo to tak i v tvém případě? A vůbec, jaké byly ty tvoje první kroky, které vedly ke vzniku EduMama?
Když jsem byla na první mateřské, dodělávala jsem si vysokou školu, chvilku jsem pracovala. Na druhé mateřské jsem začala mít opět roupy, že bych měla něco dělat. Věděla jsem, že se nechci vrátit do práce, ze které jsem odešla. A přemýšlela jsem, jak si připravit půdu. Uvažovala jsem tak, že když budu dalších několik let sedět jen doma, asi na mě nějaká skvělá práce sama nezaklepe. A je tedy potřeba, aby o mně někdo věděl. Řekla jsem si tedy, že začnu psát blog, kde budu maminkám radit, jak se při mateřské mohou vzdělávat třeba i z pohodlí domova. V té době ještě online kurzy tolik nefrčely. Zároveň jsem chtěla blog trošku zaměřit i na pracovní trh, protože jsem měla zkušenosti z recruitmentu. Začala jsem tak nevědomky budovat osobní značku, která mě vlastně dostala až do současné práce.
Tvůj Podcast o práci natáčíš již skoro 3 roky. Jak hledáš hosty do nových dílů? Oslovují tě lidé sami, nebo převážně ty oslovuješ je?
Je to tak půl na půl, ti co mě osloví vs. ti, které oslovím já. Vždy si dávám dohromady seznam témat, která by mohla být pro podcast zajímavá a na základě toho oslovuji hosty, nebo nahrávám sama. Pokud mě někdo osloví, dobře zvažuji, jestli tematicky zapadá do podcastu. Zrovna nedávno jsem musela odmítnout jednoho hosta, který byl opravdu hodně zajímavý, sama bych s ním ráda mluvila, ale tématicky bych to tentokrát opravdu nedokázala nijak napasovat.
Aby toho nebylo málo, působíš i v neziskové organizaci Genixa, která je sesterskou společností GoodCallu. Natáčíš webináře, kde radíš lidem s hledáním práce napříč různými tématy. Měla jsi už nějakou pozitivní odezvu od lidí? Napsali ti někdy, že díky tvým radám se jim podařilo získat zaměstnání?
Pozitivních reakcí bylo už hodně. Jak z Genixy, tak přes podcast, blog, sociální sítě apod. To jsou přesně ty energizující motory, které mě ženou dál a mám pocit, že moje práce má smysl.
A na závěr bys nám mohla prozradit, co máš v plánu. Čeká tě nějaká zajímavá pracovní výzva v RPO týmu nebo setkání s hosty tvého podcastu?
V RPO týmu jsou výzvy na denním pořádku. Jelikož jsme hodně flexibilní služba, neustále musíme reagovat na nějaké změny. Zároveň práce s lidmi je výzvou sama o sobě. Těším se, že budeme natáčet další sérií videí “GoodCall RPO.” Také se těším na další školení v Recruitment Academy na téma osobní a firemní značky, které budu školit v létě. V podcastu vyjdou dva díly v trošku jiném formátu, tak jsem moc zvědavá, co na ně posluchači řeknou. A během léta chci dát dohromady zase další seznam témat a hostů. O jistém setkání uvažuji nějakou dobu, ale zatím jsem se ještě stále nerozhodla, jestli se do takové další aktivity pustím. Nechte se překvapit.