Menu

5 tipů, jak rapidně zvýšit viditelnost vašich příspěvků na LinkedInu | HIRECONOMICS #11

  • Autor článku  José Kadlec

LinkedIn je primárně využíván k technikám outbound recruitmentu (recruiter nebo talent sourcer kontaktuje seznam vybraných kandidátů) nebo k outbound marketingu. Nicméně i takové aktivity jako je publikace pracovních nabídek a budování osobní značky recruitera, jsou stále velmi významné.

Oproti Facebooku narazíte na určité rozdíly, protože LinkedIn pravidelně navštěvuje menší množství návštěvníků. Na druhou stranu, kvalita dat na LinkedInu je mnohem vyšší (jen se zamyslete nad typem informací, které o sobě na této síti poskytujete).

Pokud tedy chcete zejména podpořit svůj osobní brand, který jak víme pomáhá i značce vaší společnosti, LinkedIn je sociální síť, kde musíte být. Na LinkedInu totiž uživatelé primárně sledují další uživatele, proto věřím, že budování osobního brandu je jedním z nejvíce podceňovaných částí současného byznysu a recruitmentu.

V článku vám nabízím 5 cest, jak neobvyklým způsobem zvýšit viditelnost i dosah vašich příspěvků na LinkedInu.

1) Nepoužívejte externí odkazy

Žádná ze sociálních sítí nemá ráda, když odvádíte uživatele mimo danou platformu nebo aplikaci. A to přesně dělají externí odkazy.

Proto by ideální příspěvek měl vypadat jako ten následující.

1

Krátký text a několik hashtagů. Také jsem v příspěvku označil dvě společnosti. Navíc se jedná o příspěvek s větším množstvím fotografií, který je nyní již možné publikovat. Díky tomu jsem dosáhl celkem 7 391 zobrazení a pouhých 15 lajků. V případě, že bych použil externí odkaz, potřeboval bych mnohem větší množství interakcí, abych dosáhl takových zobrazení (samozřejmě zde hrají roli i další faktory, jako například počet sledujících uživatelů).

Nicméně někdy externí odkaz prostě potřebujete použít. Zpravidla je to v případě, že chcete propagovat pracovní nabídku nebo kariérní stránku. Je možné publikovat nabídku práce a vypsat veškeré podrobnosti do textu příspěvku. Ale řekněme, že potřebujete, aby uživatelé navštívili jinou webovou stránku.

Jak to provést, a přitom si nesnížit dosah?

a) Přidejte odkaz do komentářů pod příspěvek a vytvořte referenci na daný komentář

Jednou z technik je nejprve publikovat příspěvek bez externího odkazu. Pod publikovaný příspěvek přidejte komentář s požadovaným odkazem. Poté pomocí rozšířené nabídky u komentáře, zkopírujte odkaz na komentář.

2

Vraťte se k původnímu příspěvku, zvolte možnost Upravit a odkaz ke komentáři vložte do textu.

3

Odkaz na komentář nejprve nevypadá dobře, ale LinkedIn sám odkaz upraví do zkrácené podoby a vaši followeři nepoznají žádný rozdíl.

4

b) Přidejte obsah jako LinkedIn článek a odkazujte na něj

LinkedIn články jsou skvělou cestou, jak propagovat obsah, protože jsou umístěny přímo na jedné z nejnavštěvovanějších domén světa. Dosáhnout takové návštěvnosti se vašemu soukromému blogu nebo stránce podaří velmi těžko.

Formát článků poslouží dobře pro zveřejňování pracovních pozic (příklad) nebo dalšího firemního obsahu, který zahrnuje videa nebo fotografie z událostí. Může být použit například i jako landing page k propagaci akcí jako jsou hackathony a další.

Publikace LinkedIn článků automaticky vytvoří příspěvek, o kterém budou notifikování všichni vaši sledující uživatelé. Navíc odkazování na další články na platformě by organický dosah nemělo nijak snižovat.

c) Přidejte obsah na slideshare a odkazujte na něj

Tato metoda je podobná jako ta předchozí. Problémem je, že lidé většinou neví, že Slideshare.net patří LinkedInu. Slideshare je platformou pro sdílení obsahu v podobě prezentací, proto veškeré podklady k projevům, přednáškám a podobně je pro něj vhodný.

5

2) Využijte LinkedIn nativní video místo YouTube nebo Vimeo

Videa se na LinkedIn dají nahrávat již déle než jeden rok. Jedinou limitací je, že nesmí být delší než 10 minut.

6

 Takže přesně podle principu tipu č. 1, neodvádějte uživatele na jiné weby. A odkazy na YouTube a další video platformy využívejte jen v případě, že je vaše video delší než 10 minut.

7

Mimochodem LinkedIn nedávno oznámil, že testují možnost živého vysílání. Hurá!

3) Publikujte LinkedIn power-posts

Vezměte si příklad z příspěvku Zdeňky Krejčíkové, která se stala vítězkou kategorie Recruiter roku na Recruitment Academy Awards 2018. Její post se pyšní 550 lajky a více než 40 000 zobrazeními.

8

 Další příklad je recruiter Jindřich Krásný a jeho 781 lajků, 77 komentářů a 35 000 zobrazení.

9

 Jedná se o příklady výjimečného úspěchu a organického dosahu u příspěvků (respektive organických zobrazení).

Zájem o příspěvky je zde hlavně díky subjektivními podtextu. Lidé lajkují to, co vidí na fotkách. Jejich kontext s nimi rezonuje a je pro ně zajímavý. O takové příspěvky se snažíme neustále a je nesmírně obtížné opakovat úspěch u všech postů.

Nicméně existují některé techniky, které příspěvkům zaručí množství lajků a/nebo komentářů a tím zvýší jejich viditelnost.

Představte si, že máte produkt, který můžete rozdávat zdarma. Může to být e-book, případová studie, cheat sheet, v podstatě cokoli. Když automaticky publikujete přímý odkaz na stažení souboru, připravujete se o velkou dávku potencionálních zobrazení. Namísto toho můžete zkusit udělat podobný příspěvek jako je ten můj s Jimem Stroudem z roku 2004, ve kterém jsem nabízel zdarma svou knihu.

10

Věta „Napište do komentáře ANO a stáhněte si knihu PEOPLE AS MARCHNDISE zcela zdarma“ udělá kouzlo za vás. Příspěvek měl 221 komentářů, solidní počet lajků a 82 000 zobrazení. V podobném duchu můžete žádat i lajky, ale komentáře jsou silnější.

Bez ohledu na nedávné změny v algoritmu LinkedInu, který začal upozaďovat příspěvky vlivnějších uživatelů a podporovat ty od běžných lidí, je stále možné dosáhnout vysokých zobrazení.

4) Využívejte neobvyklých formátů

Podobně jako na Facebooku, můžete i na LinkedInu používat takzvaný carousel formát příspěvků.

11

Příspěvek je složen z několika jednotlivých fotek a jednoho nebo více různých odkazů. Uživatelé mohou příspěvek díky šipkám navigovat a posouvat. Carousel funguje pro osobní profily i firemní stránky.

Upřímně nevím, jak carousel na LinkedInu publikovat nativně, ale je to možné díky nástroji na správu sociálních sítí Kontentino. V minulosti jsem vyzkoušel i Buffer a Hootsuite, ale Kontentino funguje nejlépe i z pohledu uživatelské přátelskosti a nesetkal jsem se s žádnými chybami. Všechny příspěvky vždy publikuje bezchybně, na rozdíl od předchozích zmiňovaných nástrojů. Následující příspěvek byl zveřejněn přes Buffer, který k fotografii přidal nevzhledné šedé okraje, které by se při nativní publikaci neobjevily.

12

Navíc díky Kontentinu máte možnost vytvářet carousely.

LinkedIn také umožňuje použití GIFů. Jeden čas tento formát nefungoval, nyní se ale na platformu vrátil.

13

Bohatou databázi GIFů najdete na giphy.com.

5) Nesdílejte příspěvky vaší společnosti

Vlastní příspěvky nad těmi firemními. Pravidlo, které platí nejen na LinkedInu. Příspěvky společností budou vždy v porovnání s těmi osobními potlačovány. Proto vždy doporučuji pro budování firemní značky využívat i osobní profily majitelů, manažerů a zaměstnanců.

Pokud budeme počítat s faktem, že každý člověk z 1. stupně spojení je automatický i vašim sledujícím, lze jednoduše dosáhnout potenciálního dosahu až 30 000 lidí, což je maximální počet spojení u osobního profilu. Dosáhnout 30 000 sledujících u firemního profilu představuje o mnoho víc práce. Navíc míra zaujetí by i se stejným počtem sledujících byla menší, protože LinkedIn firemní příspěvky automaticky znehodnocuje.

14

Neříkám, že by se příspěvky společností neměly sdílet nikdy. Nicméně nečekejte nijak velká zobrazení, dosahy ani viditelnost. Pro dosažení lepších výsledků je lepší původní fotku (v tomto případě) stáhnout, text zkopírovat a znovu publikovat jako svůj vlastní příspěvek. V některých případech to ovšem z vaší pozice nedává smysl, protože obsah není relevantní a kontext příspěvků správný. Někdo vás může dokonce nařknout z vykrádání obsahu.

A to je vše. Existují další cesty, jak příspěvkům zvyšovat viditelnost. Například používáním hashtagů, fotografií ve vysoké kvalitě atd., ale nejedná se o nejsilnější techniky. Způsob, jakým funguje LinkedIn algoritmus se můžete dočíst v článku How the LinkedIn Algorithm works in 2019

Existují také pluginy, které mohou pomoci zvýšit zobrazení příspěvků. Jeden z nich je lempod, který umožní vám a vašim přátelům utvořit skupinu. V momentě, kdy jeden člen skupiny publikuje příspěvek na LinkedIn, plugin automaticky lajkuje / komentuje / sdílí daný příspěvek jménem ostatních členů skupiny.

Celý 11. díl HIRECONOMICS je ke zhlédnutí zde:

LinkedIn je primárně využíván k technikám outbound recruitmentu (recruiter nebo talent sourcer kontaktuje seznam vybraných kandidátů) nebo k outbound marketingu. Nicméně i takové aktivity jako je publikace pracovních nabídek a budování osobní značky recruitera, jsou stále velmi významné. Oproti Facebooku narazíte na určité rozdíly, protože LinkedIn pravidelně navštěvuje menší množství návštěvníků. Na druhou stranu, kvalita dat na LinkedInu je mnohem vyšší (jen se zamyslete nad typem informací, které o sobě na této síti poskytujete).

Pokud tedy chcete zejména podpořit svůj osobní brand, který jak víme pomáhá i značce vaší společnosti, LinkedIn je sociální síť, kde musíte být. Na LinkedInu totiž uživatelé primárně sledují další uživatele, proto věřím, že budování osobního brandu je jedním z nejvíce podceňovaných částí současného byznysu a recruitmentu.

V článku vám nabízím 5 cest, jak neobvyklým způsobem zvýšit viditelnost i dosah vašich příspěvků na LinkedInu.

1)     Nepoužívejte externí odkazy

Žádná ze sociálních sítí nemá ráda, když odvádíte uživatele mimo danou platformu nebo aplikaci. A to přesně dělají externí odkazy.

Proto by ideální příspěvek měl vypadat jako ten následující.

Krátký text a několik hashtagů. Také jsem v příspěvku označil dvě společnosti. Navíc se jedná o příspěvek s větším množstvím fotografií, který je nyní již možné publikovat. Díky tomu jsem dosáhl celkem 7 391 zobrazení a pouhých 15 lajků. V případě, že bych použil externí odkaz, potřeboval bych mnohem větší množství interakcí, abych dosáhl takových zobrazení (samozřejmě zde hrají roli i další faktory, jako například počet sledujících uživatelů).

Nicméně někdy externí odkaz prostě potřebujete použít. Zpravidla je to v případě, že chcete propagovat pracovní nabídku nebo kariérní stránku. Je možné publikovat nabídku práce a vypsat veškeré podrobnosti do textu příspěvku. Ale řekněme, že potřebujete, aby uživatelé navštívili jinou webovou stránku.

Jak to provést, a přitom si nesnížit dosah?

a)     Přidejte odkaz do komentářů pod příspěvek a vytvořte referenci na daný komentář

Jednou z technik je nejprve publikovat příspěvek bez externího odkazu. Pod publikovaný příspěvek přidejte komentář s požadovaným odkazem. Poté pomocí rozšířené nabídky u komentáře, zkopírujte odkaz na komentář.

 

Vraťte se k původnímu příspěvku, zvolte možnost Upravit a odkaz ke komentáři vložte do textu.

Odkaz na komentář nejprve nevypadá dobře, ale LinkedIn sám odkaz upraví do zkrácené podoby a vaši followeři nepoznají žádný rozdíl.

b)     Přidejte obsah jako LinkedIn článek a odkazujte na něj

LinkedIn články jsou skvělou cestou, jak propagovat obsah, protože jsou umístěny přímo na jedné z nejnavštěvovanějších domén světa. Dosáhnout takové návštěvnosti se vašemu soukromému blogu nebo stránce podaří velmi těžko.

Formát článků poslouží dobře pro zveřejňování pracovních pozic (příklad) nebo dalšího firemního obsahu, který zahrnuje videa nebo fotografie z událostí. Může být použit například i jako landing page k propagaci akcí jako jsou hackathony a další.

Publikace LinkedIn článků automaticky vytvoří příspěvek, o kterém budou notifikování všichni vaši sledující uživatelé. Navíc odkazování na další články na platformě by organický dosah nemělo nijak snižovat.

c)     Přidejte obsah na slideshare a odkazujte na něj

Tato metoda je podobná jako ta předchozí. Problémem je, že lidé většinou neví, že Slideshare.net patří LinkedInu. Slideshare je platformou pro sdílení obsahu v podobě prezentací, proto veškeré podklady k projevům, přednáškám a podobně je pro něj vhodný.


2)     Využijte LinkedIn nativní video místo YouTube nebo Vimeo

Videa se na LinkedIn dají nahrávat již déle než jeden rok. Jedinou limitací je, že nesmí být delší než 10 minut.

Takže přesně podle principu tipu č. 1, neodvádějte uživatele na jiné weby. A odkazy na YouTube a další video platformy využívejte jen v případě, že je vaše video delší než 10 minut.

Mimochodem LinkedIn nedávno oznámil, že testují možnost živého vysílání. Hurá!

3)     Publikujte LinkedIn power-posts

Vezměte si příklad z příspěvku Zdeňky Krejčíkové, která se stala vítězkou kategorie Recruiter roku na Recruitment Academy Awards 2018. Její post se pyšní 550 lajky a více než 40 000 zobrazeními.

Další příklad je recruiter Jindřich Krásný a jeho 781 lajků, 77 komentářů a 35 000 zobrazení.

Jedná se o příklady výjimečného úspěchu a organického dosahu u příspěvků (respektive organických zobrazení).

Zájem o příspěvky je zde hlavně díky subjektivními podtextu. Lidé lajkují to, co vidí na fotkách. Jejich kontext s nimi rezonuje a je pro ně zajímavý. O takové příspěvky se snažíme neustále a je nesmírně obtížné opakovat úspěch u všech postů.

Nicméně existují některé techniky, které příspěvkům zaručí množství lajků a/nebo komentářů a tím zvýší jejich viditelnost.

Představte si, že máte produkt, který můžete rozdávat zdarma. Může to být e-book, případová studie, cheat sheet, v podstatě cokoli. Když automaticky publikujete přímý odkaz na stažení souboru, připravujete se o velkou dávku potencionálních zobrazení. Namísto toho můžete zkusit udělat podobný příspěvek jako je ten můj s Jimem Stroudem z roku 2004, ve kterém jsem nabízel zdarma svou knihu.

Věta „Napište do komentáře ANO a stáhněte si knihu PEOPLE AS MARCHNDISE zcela zdarma“ udělá kouzlo za vás. Příspěvek měl 221 komentářů, solidní počet lajků a 82 000 zobrazení. V podobném duchu můžete žádat i lajky, ale komentáře jsou silnější.

Bez ohledu na nedávné změny v algoritmu LinkedInu, který začal upozaďovat příspěvky vlivnějších uživatelů a podporovat ty od běžných lidí, je stále možné dosáhnout vysokých zobrazení.

4)     Využívejte neobvyklých formátů

Podobně jako na Facebooku, můžete i na LinkedInu používat takzvaný carousel formát příspěvků.

Příspěvek je složen z několika jednotlivých fotek a jednoho nebo více různých odkazů. Uživatelé mohou příspěvek díky šipkám navigovat a posouvat. Carousel funguje pro osobní profily i firemní stránky.

Upřímně nevím, jak carousel na LinkedInu publikovat nativně, ale je to možné díky nástroji na správu sociálních sítí Kontentino. V minulosti jsem vyzkoušel i Buffer a Hootsuite, ale Kontentino funguje nejlépe i z pohledu uživatelské přátelskosti a nesetkal jsem se s žádnými chybami. Všechny příspěvky vždy publikuje bezchybně, na rozdíl od předchozích zmiňovaných nástrojů. Následující příspěvek byl zveřejněn přes Buffer, který k fotografii přidal nevzhledné šedé okraje, které by se při nativní publikaci neobjevily.

Navíc díky Kontentinu máte možnost vytvářet carousely.

LinkedIn také umožňuje použití GIFů. Jeden čas tento formát nefungoval, nyní se ale na platformu vrátil.

Bohatou databázi GIFů najdete na giphy.com.

5)     Nesdílejte příspěvky vaší společnosti

Vlastní příspěvky nad těmi firemními. Pravidlo, které platí nejen na LinkedInu. Příspěvky společností budou vždy v porovnání s těmi osobními potlačovány. Proto vždy doporučuji pro budování firemní značky využívat i osobní profily majitelů, manažerů a zaměstnanců.

Pokud budeme počítat s faktem, že každý člověk z 1. stupně spojení je automatický i vašim sledujícím, lze jednoduše dosáhnout potenciálního dosahu až 30 000 lidí, což je maximální počet spojení u osobního profilu. Dosáhnout 30 000 sledujících u firemního profilu představuje o mnoho víc práce. Navíc míra zaujetí by i se stejným počtem sledujících byla menší, protože LinkedIn firemní příspěvky automaticky znehodnocuje.

Neříkám, že by se příspěvky společností neměly sdílet nikdy. Nicméně nečekejte nijak velká zobrazení, dosahy ani viditelnost. Pro dosažení lepších výsledků je lepší původní fotku (v tomto případě) stáhnout, text zkopírovat a znovu publikovat jako svůj vlastní příspěvek. V některých případech to ovšem z vaší pozice nedává smysl, protože obsah není relevantní a kontext příspěvků správný. Někdo vás může dokonce nařknout z vykrádání obsahu.

A to je vše. Existují další cesty, jak příspěvkům zvyšovat viditelnost. Například používáním hashtagů, fotografií ve vysoké kvalitě atd., ale nejedná se o nejsilnější techniky. Způsob, jakým funguje LinkedIn algoritmus se můžete dočíst v článku How the LinkedIn Algorithm works in 2019 .

Existují také pluginy, které mohou pomoci zvýšit zobrazení příspěvků. Jeden z nich je lempod, který umožní vám a vašim přátelům utvořit skupinu. V momentě, kdy jeden člen skupiny publikuje příspěvek na LinkedIn, plugin automaticky lajkuje / komentuje / sdílí daný příspěvek jménem ostatních členů skupiny.

 

Poslední aktualizace středa, 24 duben 2019 11:05
José Kadlec

José Kadlec

  • - Nekonvenční headhunter a talent sourcing architect
  • - Zakladatel společností GoodCall a Recruitment Academy
  • - Autor knihy People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment
  • - Instruktor video kurzu Recruitment Engineering a kurátor recruitment show Hireconomics
  • - První oficiálně certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz